Óriási magyar sikerrel zárult a III. Nemzetek Sajtversenye
Tizenhét ország legkiválóbb sajtjai közül a magyar Pater lett az abszolút győztes a III. Nemzetek Sajtversenyén.
Augusztus vége óta versenyzett egymással 16 európai ország és az USA a Nemzetek Sajtversenyén, amely immár harmadik éve igyekszik hazánkban is népszerűsíteni a legkiválóbb minőségű sajtokat. A verseny a Budavári Borfesztiválon ért véget, és a több ezer szavazó úgy döntött, hogy a magyar Pater sajtot választják győztesnek. Az ünnepélyes eredményhirdetésen a csornai Premontrei Apátság papja, Fazakas Márton apát fel is szentelte a Patert, Magyarország kedvenc sajtját.
„Nagyon elégedettek vagyunk a versennyel: több, mint négyezer szavazat érkezett, ami meghaladja az előző két év összes szavazatát. Az is nagyon különleges, hogy ennyire szoros volt a verseny, ami azt üzeni nekünk, hogy az emberek tényleg megkóstolták a sajtokat. A magyar sajt teljesítménye pedig magáért beszél, mert bár az előző években is érezhető volt a magyar fölény, idén kiemelkedően teljesített a többi sajt között, vagyis méltón tudja képviselni hazánkat nemzetközi szinten is” – mondta Gábossy Ádám, a rendező SZEGA Foods ügyvezetője.
A magyar sajt győzelmét hatalmas sikerként könyveli el a készítő Magyaralmási Tejüzem is. Ez igazolja számukra: jó úton haladnak afelé, hogy nemzetközileg elismert terméket készítsenek.
„Magam is meglepődtem, hogy a magyar sajt ilyen kiemelkedő sikert ért el, hiszen a világon közel négyezer különböző sajtot készítenek, ezek közül pedig most jó eséllyel kóstolhattuk meg a 17 legjobbat. Ilyen erős mezőnyben egy új sajttal kitűnni hatalmas elismerés. Azt üzeni számunkra, hogy a különleges technológiával készülő Pater sajt nemzetközi mércével mérve is megállja a helyét, a magyar fogyasztók pedig felismerik és értékelik a jó minőséget. Alapvetően klasszikus tejtermékeket készítünk megkülönböztető minőségi jelöléssel ellátva, jellemzően kézműves módszerekkel. Természetesen igyekszünk a korszerű fogyasztói elvárásoknak is megfelelni, amelyre jó példa lehet a zsírszegény Pater sajt, ami azért különleges, mert annak ellenére, hogy a 66%-al kevesebb zsírt és 35%-al kevesebb energiát tartalmaz érzékszervi jellemzőit tekintve vetekszik a legjobb zsíros sajtokkal. Azt gondolom, hogy ez a sajt akár a következő versenyen is indulhat és megállhatja a helyét” – tette hozzá Bognár Gábor, a Patert készítő Magyaralmási Tejüzem sajtkészítője, tanácsadója.
A szervezők máris elkezdik a jövő évi verseny előkészületeit; Gábossy Ádám elárulta: szeretnének több nemzetet bevonni, mert remélik, hogy ezáltal még szélesebb közönséghez fognak eljutni a világ legkiválóbb sajtjai.
Kapcsolódó cikkeink
Bezárja répcelaki ömlesztettsajt-gyártó üzemét a Savencia
Átszervezi magyarországi működését a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt.…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >Mi kerüljön a gyerek tányérjára nyáron? 5 tipp a tudatosabb étkezéshez
A nyári szünet a gyerekek egyik kedvenc időszaka: hosszú, játékkal…
Tovább olvasom >