Óriási magyar siker Amerikában: magyar pálinkafőzde nyerte el az “Év Lepárlója” díjat
Kiemelkedő minőség, kiváló ár-érték arány és szemet gyönyörködtető csomagolás – ezek voltak a legfontosabb bírálati kritériumok az USA Spirits Ratings nemzetközi szeszesital versenyen. A megmérettetésre 40 országból érkeztek nevezések, az Év Lepárlója (Distillery of the Year) díjat mégis egy magyar családi pálinkafőzde, az Árpád Pálinka Manufaktúra nyerte el.

Az Árpád Pálinka Manufaktúrának nem ez az első nemzetközi sikere
De ezzel még nincs vége a sikereiknek: mindhárom nevezett termékük aranyérmet érdemelt, és a “Best Spirit by Package” (Legjobb csomagolású szeszesital), valamint a “Fruits Spirits of the Year” (Az év gyümölcspárlata) díjakat is a magyar családi vállalkozás hozta el.
Három termék, három arany, három különdíj
Az Árpád Pálinka Manufaktúra három különleges itallal indult az USA Spirits Ratings-en, a termékek pedig nem csupán aranyérmet, de a szakmai zsűri külön elismerését is kiérdemelték, és a Manufaktúra lett az “Év Lepárlója”.
- Árpád Classic Gin: 95 pont – aranyérem
- Árpád Paprika Gin: 94 pont – aranyérem – Legjobb csomagolású szeszesital
- Árpád Prémium Gyömbér Párlat: 90 pont – aranyérem – Az év gyümölcspárlata
Az Árpád Pálinka Manufaktúrának nem ez az első nemzetközi sikere: a Classic Gin nemrégiben az IWSC 2024 nemzetközi versenyen és a London Spirits Competition-ön szintén arany érmet érdemelt, több termékük pedig ezüst érmet kapott.
Az USA Spirits Ratings az egyik legrangosabb verseny a világon
Az USA Spirits Ratings egy meghatározó verseny a szeszesitalok világában, amit a több, mint 800 nevezett termék a világ 40 országából is nagyszerűen mutat. A megmérettetés célja, hogy valóban kereskedelmi és fogyasztó központú értékelést végezzenek, tehát olyan márkákat emeljenek ki, akik nem csak minőségiek, de valódi értéket is közvetítenek a vásárlók felé.
A bírák az iparág vezető szakértői: kis- és nagykereskedelmi hálózatok szakmai vezetői, fine-dining éttermek és a gasztronómia szakemberei a világ minden tájáról. A pontozás pedig szigorú, minden területen meg kell felelni a magas elvárásoknak. Na de lássuk a kritériumokat:
- Minőség (100 pont, kétszeres súlyozással): az értékeléshez kémiai elemzést végeznek és pontozzák a megjelenést, ízt, testességet, lecsengést
- Érték: (100 pont): a termék ár-érték aránya
- Csomagolás (100 pont): pontozzák a címkét, a palack formatervezését és a zárását.
Kapcsolódó cikkeink
Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >Szőlő alapú gintermékeket fejlesztett ki a PTE és a Danubiana Kft.
Szőlő alapanyagú, aromavesztés nélküli új gintermékeket és gyártási technológiát fejlesztett…
Tovább olvasom >Rekordszámú nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyre
Rekordszámú nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyre – mondta…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >