Óriási felvásárlási láz kezdődött az alkoholos italoknál
Megugrott az április-júniusi negyedévben a Zwack bevétele és nyeresége annak köszönhetően, hogy drasztikusan megemelkedett a belföldi értékesítés a július 1-től életbe lépett adóváltozások következtében.

Nőtt az alapanyagok ára is
Az alkoholos italok jövedéki adójának emelkedése előrehozott vásárlásokat eredményezett, főként, hogy a társaság árakat emelt, amit az adóemelés mellett az alapanyagok árainak emelkedésével indokolt. Az előrehozott vásárlások és az inflációs környezet hatására folyamatosan romló vásárlóerő következményeként a fogyasztás jelentős visszaesésére számít a második félévben a Zwack, de az éves profitcélt tarthatónak tartja a menedzsment, különösen, hogy egyetlen negyedév alatt már több mint a felét teljesítette a cég.
56 százalékos bevételnövekedésről számolt be a Zwack 2022/2023-as pénzügyi évének első negyedévére, április-júniusra, az előző év azonos időszakához képest. Ez nagyrészt a belföldi értékesítés megugrásának köszönhető, a megemelkedett belföldi értékesítés túlnyomó részét a 2022 július 1-től életbe lépett adóváltozások miatti bevásárlások generálták. Július 1-től a módosítás következtében a szesz jövedéki adója közel 70 százalékkal emelkedett ugyanakkor megszűnt a népegészségügyi termékadó (NETA) fizetési kötelezettség.
A két adó változásának együttes hatásaként átlagosan 6 százalékkal emelkedik a társaság adófizetési kötelezettsége a szeszeken. Ez a folyamatos alap- és csomagolóanyag áremelkedéssel együttesen olyan mértékű költségemelkedést eredményez, ami a társaság profitkilátásait alapjaiban ingatta volna meg, ezért a vállalat azonnali hatállyal rendkívüli évközi áremelést hajtott végre a teljes portfólión, melynek mértéke átlagosan 7 százalék – olvasható a gyorsjelentésben.
A teljes cikk a Portfolio oldalán olvasható, itt.
Kapcsolódó cikkeink
Új vámtarifaszám alá kerül két különleges élelmiszeripari termék
2025. június 19-én jelentek meg az Európai Bizottság új végrehajtási…
Tovább olvasom >Vámmentességet kapott több francia konyakmárka Kínában, de nem mindenki örül
Szombattól életbe lépett Kínában az Európai Unióból származó brandy-importra kivetett,…
Tovább olvasom >WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >