Óriási felvásárlási láz kezdődött az alkoholos italoknál
Megugrott az április-júniusi negyedévben a Zwack bevétele és nyeresége annak köszönhetően, hogy drasztikusan megemelkedett a belföldi értékesítés a július 1-től életbe lépett adóváltozások következtében.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/08/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-08-10-14.15.57-1024x636.png)
Nőtt az alapanyagok ára is
Az alkoholos italok jövedéki adójának emelkedése előrehozott vásárlásokat eredményezett, főként, hogy a társaság árakat emelt, amit az adóemelés mellett az alapanyagok árainak emelkedésével indokolt. Az előrehozott vásárlások és az inflációs környezet hatására folyamatosan romló vásárlóerő következményeként a fogyasztás jelentős visszaesésére számít a második félévben a Zwack, de az éves profitcélt tarthatónak tartja a menedzsment, különösen, hogy egyetlen negyedév alatt már több mint a felét teljesítette a cég.
56 százalékos bevételnövekedésről számolt be a Zwack 2022/2023-as pénzügyi évének első negyedévére, április-júniusra, az előző év azonos időszakához képest. Ez nagyrészt a belföldi értékesítés megugrásának köszönhető, a megemelkedett belföldi értékesítés túlnyomó részét a 2022 július 1-től életbe lépett adóváltozások miatti bevásárlások generálták. Július 1-től a módosítás következtében a szesz jövedéki adója közel 70 százalékkal emelkedett ugyanakkor megszűnt a népegészségügyi termékadó (NETA) fizetési kötelezettség.
A két adó változásának együttes hatásaként átlagosan 6 százalékkal emelkedik a társaság adófizetési kötelezettsége a szeszeken. Ez a folyamatos alap- és csomagolóanyag áremelkedéssel együttesen olyan mértékű költségemelkedést eredményez, ami a társaság profitkilátásait alapjaiban ingatta volna meg, ezért a vállalat azonnali hatállyal rendkívüli évközi áremelést hajtott végre a teljes portfólión, melynek mértéke átlagosan 7 százalék – olvasható a gyorsjelentésben.
A teljes cikk a Portfolio oldalán olvasható, itt.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek és az alkoholmentes italok árának csökkenése lassult Ukrajnában
Ukrajnában 4,8 százalékra, idén a legmagasabb szintre gyorsult a fogyasztói…
Tovább olvasom >A nagy sportesemények is segítik a sörfogyasztást
Bár a nagy sportesemények átmenetileg pozitív hatást gyakorolnak a sörfogyasztás…
Tovább olvasom >NAV: az unióban a jövedéki termékek nem kereskedelmi célú szállításához magánszemélynek nem szükséges engedély
Az Európai Unión belül a jövedéki termékek – például alkohol,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >