Optimisták a webáruházak

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 12. 01. 09:55

Erőteljesen növekedett a második negyedévben az online webáruházak forgalma – derül ki a GKI Digital és az árukereső.hu közös felméréséből.

Az év második negyedévében szinte minden szektor esetében a bővülés volt a jellemző. A melegebb idővel együtt érkező szezonális hatások mellett a rendszeres (pl. ballagás, gyereknap, nyaralások előkészületei), illetve az egyszeri (foci-vb) események, ünnepek jelentősen növelték a webáruházak forgalmát és ezáltal optimizmusukat. Az üzleti lehetőségek és a gazdasági környezet megítélése a választási időszak okozta bizonytalanság elmúlásával, illetve a bevételek növekedésével együtt kedvezően alakult.

A hat szektor (műszaki cikk, számítástechnika, játék és kultúra, ruházat-sport és divat-kiegészítők, szépség-egészség, valamint otthon-kert) forgalma az év második negyedévében 35 milliárd forint volt, melyből a legnagyobb arányban ismét a műszaki szektor részesedett 11,1 milliárd forintos forgalommal. Az első negyedévhez képest ugyanakkor az otthon-kert szegmens szereplői érték el a legnagyobb forgalomnövekedést 69 százalékos emelkedéssel. Az év végi ünnepi szezontól az idei évben legkevésbé függő műszaki szektor a teljes évben várható forgalmának közel felét (47 százalék) érte el az első félévben, igaz, ebben nagy szerepe volt a foci-vb kapcsán megélénkülő, elsősorban műszaki cikkekre irányuló keresletnek.

Az első negyedéves visszaesés után a második negyedévben ismét erőteljes forgalomnövekedés volt tapasztalható a játék- és ajándékértékesítés területén, valamint a könyvszektorban. Összességében, negyedéves alapon vizsgálva, a második legnagyobb bővülést elérve a játék és kultúra kategória webáruházai 46 százalékkal több forgalmat realizáltak az év második három hónapjában, mint az első negyedévben (4,9 milliárd forinttal szemben 7,0 milliárd forintot).

Kapcsolódó cikkeink