Optimisták a webáruházak
Erőteljesen növekedett a második negyedévben az online webáruházak forgalma – derül ki a GKI Digital és az árukereső.hu közös felméréséből.
Az év második negyedévében szinte minden szektor esetében a bővülés volt a jellemző. A melegebb idővel együtt érkező szezonális hatások mellett a rendszeres (pl. ballagás, gyereknap, nyaralások előkészületei), illetve az egyszeri (foci-vb) események, ünnepek jelentősen növelték a webáruházak forgalmát és ezáltal optimizmusukat. Az üzleti lehetőségek és a gazdasági környezet megítélése a választási időszak okozta bizonytalanság elmúlásával, illetve a bevételek növekedésével együtt kedvezően alakult.
A hat szektor (műszaki cikk, számítástechnika, játék és kultúra, ruházat-sport és divat-kiegészítők, szépség-egészség, valamint otthon-kert) forgalma az év második negyedévében 35 milliárd forint volt, melyből a legnagyobb arányban ismét a műszaki szektor részesedett 11,1 milliárd forintos forgalommal. Az első negyedévhez képest ugyanakkor az otthon-kert szegmens szereplői érték el a legnagyobb forgalomnövekedést 69 százalékos emelkedéssel. Az év végi ünnepi szezontól az idei évben legkevésbé függő műszaki szektor a teljes évben várható forgalmának közel felét (47 százalék) érte el az első félévben, igaz, ebben nagy szerepe volt a foci-vb kapcsán megélénkülő, elsősorban műszaki cikkekre irányuló keresletnek.
Az első negyedéves visszaesés után a második negyedévben ismét erőteljes forgalomnövekedés volt tapasztalható a játék- és ajándékértékesítés területén, valamint a könyvszektorban. Összességében, negyedéves alapon vizsgálva, a második legnagyobb bővülést elérve a játék és kultúra kategória webáruházai 46 százalékkal több forgalmat realizáltak az év második három hónapjában, mint az első negyedévben (4,9 milliárd forinttal szemben 7,0 milliárd forintot).
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >A Paradicsom még odébb van
A hazai zöldségek-gyümölcsök választékának szélesítése az üzletekben a kormányzat, a…
Tovább olvasom >Fenntartható fagylaltot dob piacra az Auchan Portugáliában
Az Auchan Portugália a helyi O Gelado márkával együttműködve az élelmiszer-pazarlásra megoldást…
Tovább olvasom >