Optimisták a fogyasztók
Második éve, hogy az európai fogyasztók optimisták, ami országuk gazdasági kilátásait illeti – derül ki a Cetelem Körkép 2015-ös adatokból. A felmérés 12 európai országra terjed ki, a kutatást 8700 fogyasztó megkérdezésével végezték.
Az európaiak optimistán ítélik meg országuk helyzetét, az átlag 4,3-ról 4,6-ra nőtt egy év alatt a tízes skálán. Magyarországon Lukácsi Zoltán marketingigazgató elmondása szerint stagnálás figyelhető meg, ez az index 3,4-ről 3,3-ra csökkent. Az európaiak (és a magyarok is) optimistábbak, mikor saját helyzetüket ítélik meg, a hazai mutató 4,2-ről 4,4-re nőtt. Lukácsi Zoltán szerint az optimizmus a fogyasztást illetően reménykedésre ad okot, hisz az optimista kilátású fogyasztók általában nagyobb termékekre ruháznak be, többet költenek.
A kutatás szerint már nem a bevásárlóközpont a vásárlás királya, a fogyasztók az alternatív vásárlási helyeket keresik és (újra)felfedezték maguknak a közeli kisboltokat, piacokat. A vásárlók tudatosabbak lettek: sokat használják az internetet tájékozódásra, vásárlásra, fontos lett számukra a termékek eredete és igyekeznek az impulzív vásárlásnak gátat szabni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >