Optimisták a fogyasztók
Második éve, hogy az európai fogyasztók optimisták, ami országuk gazdasági kilátásait illeti – derül ki a Cetelem Körkép 2015-ös adatokból. A felmérés 12 európai országra terjed ki, a kutatást 8700 fogyasztó megkérdezésével végezték.
Az európaiak optimistán ítélik meg országuk helyzetét, az átlag 4,3-ról 4,6-ra nőtt egy év alatt a tízes skálán. Magyarországon Lukácsi Zoltán marketingigazgató elmondása szerint stagnálás figyelhető meg, ez az index 3,4-ről 3,3-ra csökkent. Az európaiak (és a magyarok is) optimistábbak, mikor saját helyzetüket ítélik meg, a hazai mutató 4,2-ről 4,4-re nőtt. Lukácsi Zoltán szerint az optimizmus a fogyasztást illetően reménykedésre ad okot, hisz az optimista kilátású fogyasztók általában nagyobb termékekre ruháznak be, többet költenek.
A kutatás szerint már nem a bevásárlóközpont a vásárlás királya, a fogyasztók az alternatív vásárlási helyeket keresik és (újra)felfedezték maguknak a közeli kisboltokat, piacokat. A vásárlók tudatosabbak lettek: sokat használják az internetet tájékozódásra, vásárlásra, fontos lett számukra a termékek eredete és igyekeznek az impulzív vásárlásnak gátat szabni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
30 kategóriában ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés
Harminc kategóriában mintegy ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >Az Egyesült Királyságban online is elérhető a Tesco F&F ruházati kínálata
Reagálva a növekvő vásárlói igényekre a brit Tesco május 7-től…
Tovább olvasom >