Optimisták a fogyasztók
Második éve, hogy az európai fogyasztók optimisták, ami országuk gazdasági kilátásait illeti – derül ki a Cetelem Körkép 2015-ös adatokból. A felmérés 12 európai országra terjed ki, a kutatást 8700 fogyasztó megkérdezésével végezték.
Az európaiak optimistán ítélik meg országuk helyzetét, az átlag 4,3-ról 4,6-ra nőtt egy év alatt a tízes skálán. Magyarországon Lukácsi Zoltán marketingigazgató elmondása szerint stagnálás figyelhető meg, ez az index 3,4-ről 3,3-ra csökkent. Az európaiak (és a magyarok is) optimistábbak, mikor saját helyzetüket ítélik meg, a hazai mutató 4,2-ről 4,4-re nőtt. Lukácsi Zoltán szerint az optimizmus a fogyasztást illetően reménykedésre ad okot, hisz az optimista kilátású fogyasztók általában nagyobb termékekre ruháznak be, többet költenek.
A kutatás szerint már nem a bevásárlóközpont a vásárlás királya, a fogyasztók az alternatív vásárlási helyeket keresik és (újra)felfedezték maguknak a közeli kisboltokat, piacokat. A vásárlók tudatosabbak lettek: sokat használják az internetet tájékozódásra, vásárlásra, fontos lett számukra a termékek eredete és igyekeznek az impulzív vásárlásnak gátat szabni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >