Önmelegítő, növényi alapú ételdoboz nyert innovációs díjat
Az ausztrál Royal Melbourne Institute of Technology és a holland Wageningen Egyetem diákjai nyerték a 2024-es ProVeg Food Innovation Challenge fődíját, egy önmelegítő, növényi alapú rizses Hanwoo-marhahús boxszal. A díjjal járó 3000 ausztrál dollár (kb. 1900 amerikai dollár) a CJ Foods koreai élelmiszeripari vállalat által kiírt feladatra készített megoldásért járt – a vállalat a ritka és drága Hanwoo marhahús növényi alapú helyettesítését kérte.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
Az ételdoboz texturált borsófehérjéből készült „marhahúst”, rizst és zöldségeket tartalmaz. A beépített alkatrésszel működő melegítő funkció egy húzózsinórral aktiválható. Az ételdoboz a teljesen zárt és biztonságos, valamint újrahasználható fa evőeszközzel egészül ki.
Shirley Lu, a ProVeg Asia ügyvezető igazgatója szerint a versenyen szépen megmutatkozott a hallgatók kreativitása és eltökéltsége. A helyi alapanyagok, például a mungóbab, mikroalgák és gombák felhasználása globális együttműködésről tanúskodik, ami felgyorsíthatja a fenntartható élelmiszerrendszerek fejlesztését.
A második helyezett növényi alapú pekingi kacsát, míg a harmadik növényi alapú bárányt és ragacsos rizst készített. A zsűri az ötletekben rejlő piaci potenciált, egyediséget, megvalósíthatóságot és piacra lépési stratégiát értékelte. //
Kapcsolódó cikkeink
A növényi táplálkozással ismerkedtek a Radnóti diákjai
A NÉGYOSZ tavaly novemberben indult OkosFehérje programja újabb állomásához érkezett:…
Tovább olvasom >Szavazz a kedvenc Menteshelyedre, garantált kedvezményekért!
A menteshelyek.hu a paleo, vegán, cukormentes, regenor, tejfehérjementes, laktózmentes, szénhidrát-csökkentett és gluténmentes…
Tovább olvasom >A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók
A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >