Online: tusfürdő, ásványvíz az élen
Hetvenkét élelmiszerüzletben kapható termékkel kapcsolatban kérdezték meg a Nielsen munkatársai a következőt: „Milyen élelmiszert, háztartási vegyi árut vagy kozmetikumot szándékozik ön online vásárolni a következő hat hónap során, úgy, hogy a megrendelt árut házhoz szállítják, vagy pedig ön megy be az üzletbe és ott veszi át?”
A hatvan országban végzett felmérés eredménye azt mutatja, hogy összességében vegyi termékeket többen terveznek venni a neten, mint élelmiszert. Magyarországon a válaszadók legnagyobb arányban a tusfürdőt (24 százalék), továbbá a kozmetikumot és dezodort nevezték meg (20-20). Élelmiszerek közül vezet az ásványvíz (12 százalékos említéssel), a tészta, kávé és sajt előtt (egyaránt 11).
Egy virtuális bevásárló kosár összetétele nem feltétlenül ugyanolyan, mint egy valóságosé. Sőt, általában a kettő eléggé különbözik egymástól. Például az USA-ban egy online kosár értékéből átlag mintegy 60 százalék nem élelmiszerre jut, és csak 40 élelmiszerre. Valóságos boltokban viszont ez éppen fordítva szokott lenni: átlag 60 százalék az élelmiszer részaránya, 40 pedig non food.
Remekül rajtolnak
Ezzel kapcsolatban Patrick Dodd, a Nielsen globális kereskedelmi elnöke megjegyzi:
„Amikor fogyasztók magukévá teszik a gondolatot, hogy online vegyenek meg bizonyos napi fogyasztási cikkeket, azok egyszerűen alkalmasabbak az e-kereskedelemre, mint más termék kategóriák. Amíg egyes termékcsoportok rögtön remekül rajtolnak a neten, más árucikkeknek idő kell ahhoz, hogy ebben a csatornában több vásárló rendeljen belőlük.”
Főleg készletezésre vásárolnak
Az e-kereskedelemben jelenleg különösen olyan termékek forgalma növekszik, amelyeket otthoni készletezésre szereznek be a vásárlók; vagy olyan speciális keresletet elégítenek ki, amelyhez mélyebb termékválasztékot szeretnének megismerni a fogyasztók, mint a valóságos szuper- vagy hipermarketekben.
Élelmiszerek online vásárlásában világszerte a harmincöt évesnél fiatalabbak járnak élen, akik már a digitális világban nőttek fel.
Kapcsolódó cikkeink
A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >Több ezer magyar webáruház válhat potenciális hirdetési felületté
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >