Online: tusfürdő, ásványvíz az élen
Hetvenkét élelmiszerüzletben kapható termékkel kapcsolatban kérdezték meg a Nielsen munkatársai a következőt: „Milyen élelmiszert, háztartási vegyi árut vagy kozmetikumot szándékozik ön online vásárolni a következő hat hónap során, úgy, hogy a megrendelt árut házhoz szállítják, vagy pedig ön megy be az üzletbe és ott veszi át?”
A hatvan országban végzett felmérés eredménye azt mutatja, hogy összességében vegyi termékeket többen terveznek venni a neten, mint élelmiszert. Magyarországon a válaszadók legnagyobb arányban a tusfürdőt (24 százalék), továbbá a kozmetikumot és dezodort nevezték meg (20-20). Élelmiszerek közül vezet az ásványvíz (12 százalékos említéssel), a tészta, kávé és sajt előtt (egyaránt 11).
Egy virtuális bevásárló kosár összetétele nem feltétlenül ugyanolyan, mint egy valóságosé. Sőt, általában a kettő eléggé különbözik egymástól. Például az USA-ban egy online kosár értékéből átlag mintegy 60 százalék nem élelmiszerre jut, és csak 40 élelmiszerre. Valóságos boltokban viszont ez éppen fordítva szokott lenni: átlag 60 százalék az élelmiszer részaránya, 40 pedig non food.
Remekül rajtolnak
Ezzel kapcsolatban Patrick Dodd, a Nielsen globális kereskedelmi elnöke megjegyzi:
„Amikor fogyasztók magukévá teszik a gondolatot, hogy online vegyenek meg bizonyos napi fogyasztási cikkeket, azok egyszerűen alkalmasabbak az e-kereskedelemre, mint más termék kategóriák. Amíg egyes termékcsoportok rögtön remekül rajtolnak a neten, más árucikkeknek idő kell ahhoz, hogy ebben a csatornában több vásárló rendeljen belőlük.”
Főleg készletezésre vásárolnak
Az e-kereskedelemben jelenleg különösen olyan termékek forgalma növekszik, amelyeket otthoni készletezésre szereznek be a vásárlók; vagy olyan speciális keresletet elégítenek ki, amelyhez mélyebb termékválasztékot szeretnének megismerni a fogyasztók, mint a valóságos szuper- vagy hipermarketekben.
Élelmiszerek online vásárlásában világszerte a harmincöt évesnél fiatalabbak járnak élen, akik már a digitális világban nőttek fel.
Kapcsolódó cikkeink
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket…
Tovább olvasom >Egyedi megközelítéssel terjeszkedik az online élelmiszerpiacon a Rohlik
Az Európában már öt országban jelenlévő Rohlik Group stratégiája középpontjában…
Tovább olvasom >Európában a határon átnyúló értékesítés 69%-a a piacterekről származik
A 2023/2024-es pénzügyi évben az határokon átnyúló online piac Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >