Online: tusfürdő, ásványvíz az élen
Hetvenkét élelmiszerüzletben kapható termékkel kapcsolatban kérdezték meg a Nielsen munkatársai a következőt: „Milyen élelmiszert, háztartási vegyi árut vagy kozmetikumot szándékozik ön online vásárolni a következő hat hónap során, úgy, hogy a megrendelt árut házhoz szállítják, vagy pedig ön megy be az üzletbe és ott veszi át?”
A hatvan országban végzett felmérés eredménye azt mutatja, hogy összességében vegyi termékeket többen terveznek venni a neten, mint élelmiszert. Magyarországon a válaszadók legnagyobb arányban a tusfürdőt (24 százalék), továbbá a kozmetikumot és dezodort nevezték meg (20-20). Élelmiszerek közül vezet az ásványvíz (12 százalékos említéssel), a tészta, kávé és sajt előtt (egyaránt 11).
Egy virtuális bevásárló kosár összetétele nem feltétlenül ugyanolyan, mint egy valóságosé. Sőt, általában a kettő eléggé különbözik egymástól. Például az USA-ban egy online kosár értékéből átlag mintegy 60 százalék nem élelmiszerre jut, és csak 40 élelmiszerre. Valóságos boltokban viszont ez éppen fordítva szokott lenni: átlag 60 százalék az élelmiszer részaránya, 40 pedig non food.
Remekül rajtolnak
Ezzel kapcsolatban Patrick Dodd, a Nielsen globális kereskedelmi elnöke megjegyzi:
„Amikor fogyasztók magukévá teszik a gondolatot, hogy online vegyenek meg bizonyos napi fogyasztási cikkeket, azok egyszerűen alkalmasabbak az e-kereskedelemre, mint más termék kategóriák. Amíg egyes termékcsoportok rögtön remekül rajtolnak a neten, más árucikkeknek idő kell ahhoz, hogy ebben a csatornában több vásárló rendeljen belőlük.”
Főleg készletezésre vásárolnak
Az e-kereskedelemben jelenleg különösen olyan termékek forgalma növekszik, amelyeket otthoni készletezésre szereznek be a vásárlók; vagy olyan speciális keresletet elégítenek ki, amelyhez mélyebb termékválasztékot szeretnének megismerni a fogyasztók, mint a valóságos szuper- vagy hipermarketekben.
Élelmiszerek online vásárlásában világszerte a harmincöt évesnél fiatalabbak járnak élen, akik már a digitális világban nőttek fel.
Kapcsolódó cikkeink
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Riasztó jelek a földeken: aszály sújtja a kukoricát, a búzánál még van remény
A szakértők szerint a kukoricaállomány már most tragikus képet mutat,…
Tovább olvasom >