Online: tusfürdő, ásványvíz az élen
Hetvenkét élelmiszerüzletben kapható termékkel kapcsolatban kérdezték meg a Nielsen munkatársai a következőt: „Milyen élelmiszert, háztartási vegyi árut vagy kozmetikumot szándékozik ön online vásárolni a következő hat hónap során, úgy, hogy a megrendelt árut házhoz szállítják, vagy pedig ön megy be az üzletbe és ott veszi át?”
A hatvan országban végzett felmérés eredménye azt mutatja, hogy összességében vegyi termékeket többen terveznek venni a neten, mint élelmiszert. Magyarországon a válaszadók legnagyobb arányban a tusfürdőt (24 százalék), továbbá a kozmetikumot és dezodort nevezték meg (20-20). Élelmiszerek közül vezet az ásványvíz (12 százalékos említéssel), a tészta, kávé és sajt előtt (egyaránt 11).
Egy virtuális bevásárló kosár összetétele nem feltétlenül ugyanolyan, mint egy valóságosé. Sőt, általában a kettő eléggé különbözik egymástól. Például az USA-ban egy online kosár értékéből átlag mintegy 60 százalék nem élelmiszerre jut, és csak 40 élelmiszerre. Valóságos boltokban viszont ez éppen fordítva szokott lenni: átlag 60 százalék az élelmiszer részaránya, 40 pedig non food.
Remekül rajtolnak
Ezzel kapcsolatban Patrick Dodd, a Nielsen globális kereskedelmi elnöke megjegyzi:
„Amikor fogyasztók magukévá teszik a gondolatot, hogy online vegyenek meg bizonyos napi fogyasztási cikkeket, azok egyszerűen alkalmasabbak az e-kereskedelemre, mint más termék kategóriák. Amíg egyes termékcsoportok rögtön remekül rajtolnak a neten, más árucikkeknek idő kell ahhoz, hogy ebben a csatornában több vásárló rendeljen belőlük.”
Főleg készletezésre vásárolnak
Az e-kereskedelemben jelenleg különösen olyan termékek forgalma növekszik, amelyeket otthoni készletezésre szereznek be a vásárlók; vagy olyan speciális keresletet elégítenek ki, amelyhez mélyebb termékválasztékot szeretnének megismerni a fogyasztók, mint a valóságos szuper- vagy hipermarketekben.
Élelmiszerek online vásárlásában világszerte a harmincöt évesnél fiatalabbak járnak élen, akik már a digitális világban nőttek fel.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Új eladóvédelmi programot vezet be az Alibaba Európában
Az Alibaba Trade Assurance nevű szolgáltatásával új mércét állít fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >