Online tananyag az élelmiszerpazarlás csökkentéséért
Miközben az élelmiszerárak folyamatos növekedést mutatnak, Magyarországon egy átlagember még mindig közel 65 kg élelmiszerhulladékot termel évente otthonában. Többek között erre hívja fel a figyelmet a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Coca-Cola Magyarország #énjövőm programjának új, közösen fejlesztett online tananyaga. A ingyenesen elérhető, élelmiszerpazarlásra fókuszáló tananyag célja, hogy különböző tippekkel, trükkökkel támogassa az oldal felhasználóit az élelmiszerpazarlás megelőzésében, emellett pedig külön fejezetekben tárgyalja, melyek azok az élethelyzetek, amelyek a leggyakrabban vezetnek pazarláshoz, és hogyan lehet elkerülni ezeket.
A 2017-ben indított #énjövőm program célja elsősorban a 16-35 év közötti fiatalok támogatása a munkaerőpiaci elhelyezkedésben. A program a www.enjovom.hu oldalon ingyenesen elérhető önismereti és készségfejlesztő tananyagokkal, valamint kiscsoportos személyes workshopok szervezésével támogatja a résztvevőket az álláskeresés, pályaválasztás, pályaváltás vagy vállalkozásindítás területén. Az elmúlt évek során a program célcsoportjai és ezzel párhuzamosan az online elérhető tananyagai is folyamatosan bővültek: partnerein keresztül jelenleg a hátrányos helyzetű fiatalok mellett középiskolásoknak, egyetemistáknak, kismamáknak, fogyatékossággal élő álláskeresőknek és saját vállalkozás indításán gondolkodó fiataloknak segít az önismerettől egészen a jogi alapismeretekig terjedő tananyagokkal.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel közösen fejlesztett tananyag célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára
Ezzel párhuzamosan az #énjövőm program több célcsoportját is személyre szabott ötletekkel támogatja az élelmiszerpazarlás megelőzésében. A világban ugyanis évente 1,3 milliárd tonna felesleges élelmiszer keletkezik. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület szerint a háztartások által termelt élelmiszerhulladék mennyisége egyszerű megoldásokkal, közösségi szemlélettel akár 50 százalékkal, azaz fejenként több, mint 30 kilogrammal is csökkenthető, ezzel is jelentősen hozzájárulva egy fenntarthatóbb környezet megteremtéséhez.
A tananyag egy általános bevezető rész után öt kisebb fejezetben, többek között külön tippeket ad az alábbi helyzetekre is:
- mit tehet az élelmiszerpazarlás ellen egy albérletben vagy kollégiumban lakó, főzésben járatlan diák,
- hogyan vásárolhat és tervezhet előre egy nagyobb háztartást vezető kisgyermekes szülő,
- mit tehet egy munkavállaló, ha fontos számára, hogy a munkahelyén is elkerülje az élelmiszerpazarlást,
- mivel ösztönözheti munkatársait egy munkaadó arra, hogy elkerüljék a pazarlást,
- és hogyan csökkentheti az élelmiszerpazarlást egy vendéglátással foglalkozó kisvállalkozó.
A fejezetek a leggyakoribb élelmiszerpazarláshoz vezető élethelyzetek és hibák leírása mellett rengeteg lehetőséget mutatnak be az élelmiszerek kreatív felhasználására, a keletkező hulladék komposztálására, gazdaságos megoldások bevezetésére és arra is, hogyan ösztönözhetünk másokat a pazarlás elkerülésére. A tananyag készítői emellett ingyenesen letölthető kiegészítő segédanyagokkal is támogatják a tanulni vágyókat.
Az új tananyag regisztráció után bárki számára ingyenesen elérhető, az alábbi linkre kattintva: https://enjovom.hu/tananyagok/mit-tehetunk-az-elelmiszerpazarlas-ellen
További információ az #énjövőm programról az alábbi linkre kattintva érhető el: https://enjovom.hu/rolunk
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával csökkenti az élelmiszer-pazarlást a Carrefour Belgiumban
A Carrefournak nap mint nap 40 000 lejáratközeli árucikket kell…
Tovább olvasom >Az AI segítségével csökkenti az élelmiszerpazarlást a Carrefour Argentínában
A Carrefour Argentina mind a 640 áruházában bevezette a Wasteless…
Tovább olvasom >Gyermekétkeztetési adománygyűjtő akció indul a Kifli.hu, a Mastercard és az Élelmiszerbank
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Mastercarddal és a Kifli.hu adománygyűjtő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >