Magazin: Online: ha lassul is, továbbra is gyorsan bővül
A NielsenIQ online indexe a hagyományos bolttal is rendelkező láncok e-shopjainak eladását tartalmazza (Tesco, Auchan, SPAR, Online Príma, dm, Rossmann). A piac részesedésben még továbbra sem jelentős, de piaci súlya rapid módon növekszik.

Vendégszerző:
Kovács Gergely
ügyfélkapcsolati vezető
NielsenIQ
A tavaly tavaszi lezárások idején extrém módon felerősödő online vásárlási igényekkel és volumenekkel összevetve, az idei második negyedévben is tovább tudott növekedni, még ha visszafogottabb ütemben is, mint korábban: „csak” a teljes piaci növekedési átlagot hozva. Az élelmiszer- +7%-ot, a vegyiáru-piac +11%-ot bővült a második negyedévben, éves szinten viszont még így is több mint másfélszeresére (+62%) nőtt értékben. Utóbbi összevetésben az élelmiszerpiac bizonyul enyhén gyorsabbnak a vegyi árukénál (+63% vs 59%). 2020. július – 2021. júniusának 12 hónapja során a teljes (friss áru nélkül értett) FMCG-piac 1,1%-át tették ki értékben az online eladások, ami +0,4%-pontos növekedést jelent éves szinten. Az online shopok élelmiszerpiacon belüli súlya 0,9%, a vegyiáru-piacon 1,9%.
A NielsenIQ Shopper Trends kutatása alapján kimutatható, hogy az online FMCG-vásárlás penetrációjának tavalyi megugrásával az e-bevásárlás célja is az átlagos vásárlási igények felé mozdult: kevésbé fontossá vált a promóvadászat és az ad hoc-igények kielégítése, míg a készletfeltöltés általános cél lett. Mutatja ezt az is, hogy a járványhelyzet miatt „kilövő” kategóriák (szárazáru, fagyasztott élelmiszerek, tisztítószerek) mellett az online kosarakban alapvetően kisebb súllyal bíró friss áruk aránya is növekedett az online eladások körében.
Az éves növekedések alapján jelenleg elsősorban snack- és édességkategóriákat találunk az élen, de az étolaj vagy a feldolgozott hús is átlag felett bővült. Negyedéves viszonylatban jól teljesített a pelenka vagy a mosószer, de MAT-összevetésben személyes higiéniai és főleg arcápolási termékcsoportok szerepelnek a vegyiáru-lista élén. //
Kapcsolódó cikkeink
Kedvezményes karácsonyi készülődés a Tescóval
Advent közeledtével gyerekek és felnőttek egyaránt elkezdik a visszaszámlálást az…
Tovább olvasom >Giving Friday – 30 millió forinttal segíti a dm a gyerekek egészséges életmódra nevelését
A dm öt évvel ezelőtt úgy döntött, hogy átszínezi a…
Tovább olvasom >Ünnepi hangolódás költséghatékonyan – ajándékötletek 5000 Ft alatt
A karácsonyi ajándékok beszerzése kapcsán az egyik legfontosabb tanács, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: 2023 harmadik negyedévében az előző negyedévihez képest 0,9 százalékkal nőtt a gazdaság teljesítménye
A bruttó hazai termék volumene Magyarországon 2023 harmadik negyedévében a…
Tovább olvasom >Az Árfigyelő nagy forgalomra számít az adventi időszakban
Pénzt és időt spórolhatnak a családok a karácsonyi nagybevásárlások során…
Tovább olvasom >EM: nem emelkednek jövőre a kiterjesztett gyártói felelősségi díjak
Lantos Csaba energiaügyi miniszter döntése értelmében jövőre sem emelkednek a…
Tovább olvasom >