Magazin: Online: ha lassul is, továbbra is gyorsan bővül
A NielsenIQ online indexe a hagyományos bolttal is rendelkező láncok e-shopjainak eladását tartalmazza (Tesco, Auchan, SPAR, Online Príma, dm, Rossmann). A piac részesedésben még továbbra sem jelentős, de piaci súlya rapid módon növekszik.

Vendégszerző:
Kovács Gergely
ügyfélkapcsolati vezető
NielsenIQ
A tavaly tavaszi lezárások idején extrém módon felerősödő online vásárlási igényekkel és volumenekkel összevetve, az idei második negyedévben is tovább tudott növekedni, még ha visszafogottabb ütemben is, mint korábban: „csak” a teljes piaci növekedési átlagot hozva. Az élelmiszer- +7%-ot, a vegyiáru-piac +11%-ot bővült a második negyedévben, éves szinten viszont még így is több mint másfélszeresére (+62%) nőtt értékben. Utóbbi összevetésben az élelmiszerpiac bizonyul enyhén gyorsabbnak a vegyi árukénál (+63% vs 59%). 2020. július – 2021. júniusának 12 hónapja során a teljes (friss áru nélkül értett) FMCG-piac 1,1%-át tették ki értékben az online eladások, ami +0,4%-pontos növekedést jelent éves szinten. Az online shopok élelmiszerpiacon belüli súlya 0,9%, a vegyiáru-piacon 1,9%.
A NielsenIQ Shopper Trends kutatása alapján kimutatható, hogy az online FMCG-vásárlás penetrációjának tavalyi megugrásával az e-bevásárlás célja is az átlagos vásárlási igények felé mozdult: kevésbé fontossá vált a promóvadászat és az ad hoc-igények kielégítése, míg a készletfeltöltés általános cél lett. Mutatja ezt az is, hogy a járványhelyzet miatt „kilövő” kategóriák (szárazáru, fagyasztott élelmiszerek, tisztítószerek) mellett az online kosarakban alapvetően kisebb súllyal bíró friss áruk aránya is növekedett az online eladások körében.
Az éves növekedések alapján jelenleg elsősorban snack- és édességkategóriákat találunk az élen, de az étolaj vagy a feldolgozott hús is átlag felett bővült. Negyedéves viszonylatban jól teljesített a pelenka vagy a mosószer, de MAT-összevetésben személyes higiéniai és főleg arcápolási termékcsoportok szerepelnek a vegyiáru-lista élén. //
Kapcsolódó cikkeink
Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A technológiai problémák végeztek az első helyen a lényegi munkát megzavaró tényezők között
A technológiai fennakadások, például a lassú számítógépek, nem működő alkalmazások…
Tovább olvasom >