Online fókuszú a Walmart növekedése
A pandémia hatására megnövekedett forgalom nehezen ismételhető, a Walmart mégis tovább tudott növekedni. Az idei első negyedévben a Walmart e-kereskedelmi értékesítése 37%-kal, az amerikai áruházak forgalma pedig 6%-kal haladta meg az egy évvel korábbi értékeket.
A május 18-án kiadott tájékoztató szerint a vállalat összességében 2,7%-kal növelte bevételeit, ami megfelel a várakozásoknak. Az USA operáció növekedését a tengerentúli egységek 4,2 milliárd dolláros veszteségei negatívan érintik. A Walmarthoz tartozó Sam’s Club lánc értékesítési számai is emelkedést mutatnak, a fizikai üzletek forgalma 7,2% -kal, az e-kereskedelem 47% -kal növekedett.
Az első negyedév tapasztalatai alapján a Walmart a teljes pénzügyi évre erős egyszámjegyű növekedést prognosztizál a működési jövedelem és az egy részvényre jutó eredmény vonatkozásában, a Retail Dive közleménye szerint.
Az online a pandémia előtt, közben és után is nő
Mivel a fogyasztók sokban visszatértek a pandémiát megelőző vásárlási szokásokhoz, a Walmart az e-kereskedelmi eladások növelésével törekedett a növekedés fenntartására. Az online értékesítés emelkedése miatt úgy tűnik, hogy ez a stratégia jól működik.
-Az e-kereskedelem eladásainak 37%-os növekedése azt mutatja, hogy ez a stratégia működik, bár ennek a növekedésnek a nagy része továbbra is az élelmiszer termékekből származik, nem pedig az általános árukból – kommentálta a számokat Neil Saunders, a GlobalData ügyvezető igazgatója. Azt is hozzátette, hogy a Walmart számára kritikus fontosságú, hogy megőrizze dominanciáját az élelmiszer-kategóriákban és növelje non-food penetrációját, főként a fiatal vásárlók körében is. Tavaly ilyenkor a Walmart e-kereskedelmi növekedése 74% volt, a fizikai bolti forgalom pedig 10%-kal emelkedett a pánikbetárazások miatt.
Folyamatos keresletnövekedés
-Az Egyesült Államokban a vásárlók egyértelműen ki akarnak mozdulni és vásárolni. Erős pozíciónk van, mivel az áruházi környezetünk javul és az e-kereskedelem folyamatosan növekszik – mondta a Walmart elnök-vezérigazgatója, Doug McMillon. Hozzátette, hogy 2021 folyamán végig keresletnövekedésre számít.
A Consumer Intelligence Research Partners adatai azt mutatják, hogy a Walmart tagsági programja, a Walmart + az indulása óta eltelt 5 hónap alatt 8,2 millió taggal rendelkezik. A vezetők befektetőkkel és elemzőkkel folytatott beszélgetés során elmondták, hogy azért nem nő dinamikusabban, mert nem ez a terület kapja a fő hangsúlyt.
A Walmart továbbra is komoly beruházásokat folytatott üzleti tevékenységének más területein. A kiskereskedő felvásárolta az izreli Zeekit virtuális divat és próbaszoba startupot, és nem nyilvános összeget fektetett be az önvezető Cruise járműbe, hogy ösztönözze az online értékesítést. A Walmart a MeMD felvásárlásával növeli jelenlétét a távegészségügyi térben is.
Kapcsolódó cikkeink
Offline és online – kéz a kézben
Az online és offline csatornák összehangolása egyre inkább elvárás a…
Tovább olvasom >Árukereső.hu: ezt veszik itthon és a régióban a neten kánikula idején
A nyári hőség egyre intenzívebbé válik, és nem csak Magyarországon,…
Tovább olvasom >Érdekképviselet – mérettől függetlenül
Melyek voltak a kiskereskedelmi szektor előző évi legnagyobb kihívásai és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >