Önkéntesek – újabb szín a Walmart kiszállítási palettáján
Felvásárolja a Walmart a JoyRun startup céget, amely a lakóközösségeken belül működtet szívességi vagy kedvező fix árszabású kiszállítást. A Walmart így az utolsó mérföldes kiszolgálás lehetőségeit tágítja.
A Walmart azt tervezi, hogy eszközöket, köztük tehetségeket, technológiát és szellemi tulajdonokat szerez a JoyRun-tól, egy startuptól, amely peer-to-peer utolsó mérföldes kézbesítési szolgáltatást üzemeltet – derül ki Srini Venkatesan, a Walmart Global Tech ügyvezető alelnökének LinkedIn bejegyzéséből. Az üzlet a bejegyzés szerint „a következő hetekben” zárul, és a JoyRun alkalmazottai a Walmart ellátási lánc technológiai csapatának részei lesznek.
A JoyRun történet
2015-ben kezdte meg működését a JoyRun. Az ötlet azon alapszik, hogy aki már úgyis leszalad valamelyik boltba vagy étkezőhelyre, hozhat a közelében lakó vagy dolgozó éhes embereknek is ezt-azt. Teheti ezt szívességből, de akár a saját étele árát meg is keresheti vagy egy kis mellékesre is szert tehet. A @joyrunio alkalmazásban találkoznak össze az „éhesek” és a „futók”. A JoyRun összeköti a földrajzilag közeli területeken tartózkodó embereket, és lehetővé teszi számukra, hogy csevegjenek és értesítéseket küldjenek egymásnak, amikor vásárolni vagy készételt beszerezni indulnak.
Minden meghívott és csatlakozó után 5 dollárt kap a meghívó személy. A vállalatnak 540 kereskedőpartnere van, és több mint 30 000 ember adott már le megrendelést a 2015-ös indulása óta. A pandémia lendületet adott a startupnak amely márciusban bejelentette, hogy elérte az egymillió szállítást, és országosra bővíti szolgáltatását. Addigi tevékenységét ugyanis nagyrészt az egyetemi campusokon, katonai bázisokon és a San Francisco-öböl térségében látta el. Erre a bővülésre figyelhetett fel a Walmart is.
Az az utolsó mérföld
Srini Venkatesan közleményéből nem derül ki, hogy a Walmart pontosan miként kívánja felhasználni a JoyRun személyzetét és technológiáját, de hozzászólásában jelezte, hogy azok az emberek, akik a cégnél szállítanak vagy „futók” a vállalat változatos, utolsó mérföldes kiszállító csapatának részévé válhatnak.
A Walmart több külsős kiszállító céggel dolgozik, ilyenek a Roadie és a Postmates, és saját szállítási platformját, a Sparkot is működteti, amely mintegy 40 államban alvállalkozó sofőrökkel üzemel. A kézbesítés megkezdése óta a Walmart jópár szállító céggel szakított, köztük a Deliv, az Uber és a Skipcart társaságokkal, így szüksége lehet újabb erőforrásokra ezen a területen.
A Walmart különféle szállítási modelleket tesztel, köztük a munkatársak általi kézbesítést a műszakuk lejárta után. A Rabobank által összeállított adatok szerint a társaság a februári 1600 üzletről 2700 körülire bővítette azon üzleteinek számát, a honnan a rendeléssel megegyező, ugyanazon napi kiszállítást vállal.
Kapcsolódó cikkeink
CÖF-CÖKA: a multinacionális cégek a kis falvakat is vegyék fel a kiszállítási portfóliójukba
A Civil Összefogás Fórum (CÖF) – Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány…
Tovább olvasom >Mégsem kell mindig felajánlani a Magyar Postát a webshopoknak kiszállításkor
A Magyar Postával történő kiszállítás lehetőségét a webshopok részéről kötelező…
Tovább olvasom >Sok webáruház keresi a kiskaput a kiszállítás terén
A hazai webáruházaknak egy hónapon belül alkalmazkodniuk kell egy új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >