Önkéntes vizsgálatokat kezdeményeznek a Koronás Tojás védjegy használói
A Koronás Tojás védjegyet használó tojástermelő vállalkozások is önkéntes vizsgálatokat kezdeményeznek a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnál (Nébih) annak igazolására, hogy gazdaságaikban nem használnak fipronil alapú rovarirtó szereket. A vállalkozások hangsúlyozzák, hogy a Koronás Tojás védjeggyel forgalmazott étkezési tojások kiváló minőségűek és biztonságosan fogyaszthatók.
A Baromfi Termék Tanács tulajdonában lévő Koronás Tojás védjegyet használó tojáspiaci vállalkozások is csatlakoznak ahhoz a kezdeményezéshez, amely azt kívánja igazolni, hogy a közelmúltban előfordult, néhány fipronilos tojásszennyezési eset ellenére a hazai étkezési tojások biztonságosan fogyaszthatók. A védjegyet használó vállalkozások úgy döntöttek, hogy önkéntesen kezdeményeznek gazdaságaikban Nébih-ellenőrzéseket annak alátámasztására, hogy állatállományaikban nem használnak fipronil alapú rovarirtó szereket. Korábban a BTT-n belül működő Tojásszövetség intéző bizottságának tagjai is úgy határoztak, hogy maguk kérnek Nébih-vizsgálatokat fipronil-mentességük igazolására.
A Koronás Tojás védjeggyel (mely szimbólum megjelenik a csomagoláson, s magán a tojáson is) forgalmazott étkezési tojások továbbra is kiváló minőségűek – hangsúlyozzák a védjegyhasználó vállalkozások. Ezért a védjeggyel ellátott termékek semmilyen élelmiszerbiztonsági kockázatot nem jelentenek a fogyasztók számára.
Kapcsolódó cikkeink
AM: hasznos és értékteremtő tevékenység a házikertek művelése
A minőségi élelmiszer előállításában fontosak a házikertek, kiemelkedő szerepük van…
Tovább olvasom >Nébih: szezámpasztát hívott vissza a forgalomból az Auchan
Szalmonella jelenlétének veszélye miatt visszahívja a forgalomból az Alfez Tahini…
Tovább olvasom >Nébih: javuló eredmények a Tisza-tavi nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzésen
Június utolsó hetében a Tiszta-tónál működő vendéglátóhelyeket ellenőrizte a Nemzeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >