OMÉK: 750 kiállító 45 ezer négyzetméteren
Ismét megnyitotta kapuit a 76. OMÉK, azaz Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban. A tavalyelőtti kiállítás minden várakozást felülmúló sikerét követően idén még szélesebb kínálattal várják az érdeklődőket. Az agrárágazat teljes vertikumát felölelő OMÉK turisztikai és kertészeti tematikával is bővült. A kiállításhoz számos kísérőesemény és program kapcsolódik, megszólítva a szakmai és a nagyközönséget egyaránt.
Az OMÉK hagyományosan magas színvonalú szakmai bemutatkozás színtere a vállalkozások számára, elsőrangú lehetőséget kínál a termelőknek, gyártóknak, hogy bemutathassák termékeiket. Az idei OMÉK-on mintegy 750 kiállító mutatkozik be összesen 45 000 négyzetméternyi területen. A szakmai jelleg megtartása mellett továbbra is cél, hogy a rendezvény a fogyasztók, a nagyközönség számára is vonzóvá váljon. Az esemény szervezője a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatósága. (MT Zrt. AMC).
A mezőgazdaság és az élelmiszeripar e seregszemléje a nagyközönség számára is hitelesen képes bemutatni a mezőgazdaság, az élelmiszeripar minden területének életét, rengeteg termék előállításának akár teljes folyamatát. A szervezők célja tudatosítani a fogyasztókban: a bemutatott hazai alapanyagok és feldolgozott termékek ellenőrzött forrásból és ellenőrzött folyamatokon keresztül jutnak el a termelőtől az asztalig. A vidék értékeit minél sokszínűbben kívánják bemutatni a fővárosiaknak, így a legutóbb megismert kiállítási paletta tovább bővül: Magyarország turisztikai régiói várják a látogatókat a G pavilonban, valamint a dísznövény-ágazat is bemutatkozik a C pavilonban és szabad területen.
A 76.OMÉK agrárdiplomáciai szempontból is kiemelkedő, mert helyszínt ad a Visegrádi Négyek agrár-csúcstalálkozójának és fogadja a díszvendég Oroszország delegációját. A kiállítás keretei között számos élelmiszeripari és agrár témakörű konferenciára is sor kerül.
– Az elmúlt egy évben több kiállítást is rendeztünk már közösen, elsősorban külföldön. Ez azonban az első alkalom, amikor a belföldi nagyközönség előtt állunk megújult szervezetként – hangsúlyozta Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. A megújult országpromócióban a jó minőségű magyar termék, a turizmus, a gasztronómia és a bor egymást kiegészítve jelenik meg, kiemelten hangsúlyozva hazánk értékeit. A borfogyasztás például összekapcsolódhat az utazással, a bortúrák, borkóstolók remekül kiegészítik egymást a turisztikai termékekkel. Belföldi pihenésük alkalmával egyre többen keresik a kifejezetten helyi termékeket, az élmény része a helyi ízek kipróbálása is. Közvetve ez is hozzájárul az élelmiszer-feldolgozók sikeréhez. Az Agrármarketing Centrum és a Magyar Turizmus Zrt. egyesítésével sikeresen megvalósult a szervezetek egymást erősítő hatását szem előtt tartó kormányzati koncepció. Ezzel a kiállítással is demonstrálni kívánjuk, hogy a turizmus és a gasztronómia igen szorosan összefonódik egymással. Az a táj, ahonnan élelmiszereink az asztalra kerülnek, egyúttal feltöltődésünk színhelye is lehet. Az ott élők, akiknek keze munkája nyomán mindez a boltokban terem, egyszersmind szívélyes vendéglátóink is, ezt bárki megtapasztalhatja, aki a fővárosból a vidékre látogat. Az utazni vágyók is bátran jöhetnek a kiállításra, mert a G pavilonban Magyarország kilenc turisztikai régiója és szolgáltatóik is képviseltetik majd magukat, helyi termékekkel, turisztikai ajánlatokkal. A Magyar Turizmus Zrt. központi standján a társaság saját projektjeit is bemutatjuk, amelyek szintén azt célt szolgálják, hogy hazánkban bárhol valóban otthon érezzük magunkat. Ezek a projektek – a Magyar Turizmus Minőség Díj, az EDEN – Kiváló Európai Desztinációk, és a”Virágos Magyarországért” környezetszépítő verseny – már bizonyítottak, erről az országot járva Önök is meggyőződhetnek. Önökért dolgozik immáron három évtizede a 127 irodából álló és kiállítóként megjelenő Tourinform hálózat is, naprakész információt szolgáltatva a bel-, és külföldi érdeklődők számára.
Az OMÉK szervezését, a kiállítás tartalmát ismertetve Dr. Simon Péter, az MT. Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese elmondta: – Álmodni sem mertünk ekkora sikerről. A látogatók száma két évvel ezelőtt meghaladta a 85 ezret, idén a százezres látogatottság elérésére törekszünk. Ezért mindent meg is teszünk, mind a szakma, mind a nagyközönség számára igyekeztünk még többet adni, mint előző alkalommal. A rendezvényt továbbra is a vidék fővárosi vendégszereplésének tekintjük, idén pedig kiemelt hangsúlyt helyezünk a családi gazdaságok tevékenységének bemutatására is.
Szervezői oldalról ezt a kiállítást létrehozni talán az egyik legnagyobb feladat. A szakma felé intenzív kommunikációt folytattunk. Mindez, valamint a 2011-es OMÉK sikere azt eredményezte, hogy a standhelyeink már júliusra elfogytak.
A nyár folyamán a látogatókat célzó aktív médiakampány zajlott, hogy minél többen megismerjék a rendezvényt és mindazokhoz is eljusson a hírünk, akik jó emlékeket őriznek a 2011-es OMÉK-ról. Sokan találkozhattak a kampány „arcaival” a csibével, a kismalaccal, a báránnyal a televízióban, az újságokban vagy a hirdetőtáblákon. Az augusztusban újrainduló Borvacsora sorozatban szintén többször felhívtuk a figyelmet a közelgő kiállításra. Az elmúlt hónapokban több rendezvényhez csatlakozva OMÉK roadshow-kat szerveztünk, hogy országszerte meg tudjuk szólítani a fesztiválozó közönséget. További újdonság, hogy az OMÉK ezúttal nemcsak a Hungexpo területén lesz jelen. A jelenlegi OMÉK-kal párhuzamosan is beterelő rendezvényeket tartanak Pesten és Budán: OMÉK a városban címmel a Millenárison és a Vörösmarty téren is zajlanak faházas minikiállításaink, ahol ízelítőt lehet kapni az OMÉK hangulatából. Reméljük, a látottak elnyerik a közönség tetszését és a „kistestvér” után meglátogatják a „nagy” kiállítást is. A kora ősz ideális a szabadtéri rendezvények és a gasztronómiai fesztiválok számára. Mi is tisztában vagyunk azzal, hogy milyen bőséges fesztiválkínálattal kell felvennünk a versenyt – folytatta dr. Simon Péter – A múlt héten fejeződött be a Budavári Borfesztivál, erre a hétvégére esik a Nemzeti Vágta és a csokoládéünnep is. Az első nap délelőttje hagyományosan a szakmáé és az agrárdiplomáciáé, de a délutáni látogatószám alakulása alapján már bízhatunk abban, hogy látogatóink száma eléri a két évvel ezelőtti szintet.
Noha igyekeztünk a lakosság számára is vonzóvá tenni a kiállítást, ez nem jelenti azt, hogy a szakmaiság háttérbe szorul. A 2011-es kiállításon igen jelentős üzletek köttettek, például nagy értékű mezőgazdasági gépek találtak gazdára. A standokon most is folyamatosan zajlanak már a tárgyalások, s reméljük idén is segíthetjük a partnerek egymásra találását.
Hazánk elemi érdeke, hogy a dinamikusan fejlődő országok, például Oroszország felé igyekezzen bővíteni gazdasági kapcsolatait. Az orosz partnerország jelenléte különösen a hús termékpálya számára kecsegtet sikerekkel, s az orosz partnerek jelenlététől számos projekt továbbvitele várható.
A kiállítás programja:
Az élelmiszert gyártó és forgalmazó cégeket, valamint a mezőgazdaság beszállítóit az „A” kiállítási csarnokban helyezik el. 17 000 négyzetméternyi szabad területen mutatják be a mezőgazdasági gépeket gyártó és forgalmazó cégeket.
Újdonság az OMÉK Kert a C pavilonban, ahol a kiállítók színpompás bemutatója, a szakmai- és közönségprogramok mellett a teljes nyitva tartás alatt szakemberek is folyamatosan válaszolnak az érdeklődők kérdéseire. A virágkompozíciók és szebbnél szebb növények megtekintése mellett vásárolni is lesz alkalmuk a kert szerelmeseinek.
Az állatbemutatókat és -bírálatokat a „B” és „D” pavilonokban rendezik meg. Összesen több mint 850 egyed látható a két pavilonban és a Kincsem Park kijelölt területén.
A G pavilonban Magyarország kilenc turisztikai régiója társkiállítóikkal együtt képviselteti magát, helyi termékekkel, turisztikai ajánlatokkal. A Magyar Turizmus Zrt. központi standján a társaság munkatársai is naprakész információval szolgálnak hazánk turisztikai kínálatáról.
A borértők körében népszerű kóstolózóna is ismét felkereshető és hibás borokat is meg lehet majd ismerni a G pavilonban.
A fedett megjelenést a kiállítási csarnokokat összekötő passzázs alatt faházas fesztivál is kíséri. Itt több tucat kistermelő gondoskodik majd a fesztiválhangulatról: házias ízekkel, hagyományos élelmiszerek árusításával és kóstoltatásával biztosítják, hogy az esti programok alatt se éhezzenek, szomjazzanak a szórakozni vágyók. A fesztiváljelleg fokozása és a maximális szórakoztatás érdekében a szervezők az összes érzékszerv ellen támadást indítanak: ha a látogatók mindent megízleltek, megcsodáltak, akkor a további kikapcsolódást Király Viktor, Radics Gigi, a Hot Jazz Band, Bangó Margit, Szűcs Judith, Ádám és Éva, Mészáros Árpád Zsolt, Miller Zolt és a Quantum XXL és még sok más kiváló hazai előadó koncertjei biztosítják.
A Kossuth térről ismert Vidék Mustra is az OMÉK-ra költözik a kiállítás idejére: kiváló minőségű termékeket árusító kistermelők kínálják portékájukat, s a vásárlás előtt a vevők meg is kóstolhatják majd a kiszemelt termékeket.
A Kincsem Parkban az ott zajló állatbemutatókon túl több egyidejű lovas eseményre lehet átlátogatni, melyek közül kiemelkedő jelentőségű a szeptember 22-i versenynap. Ekkor futják a kancák őszi nagy versenyét, a gróf Széchenyi István Emlékversenyt, melynek kizárólagos névadója az OMÉK.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >