OMÉK: 750 kiállító 45 ezer négyzetméteren
Ismét megnyitotta kapuit a 76. OMÉK, azaz Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban. A tavalyelőtti kiállítás minden várakozást felülmúló sikerét követően idén még szélesebb kínálattal várják az érdeklődőket. Az agrárágazat teljes vertikumát felölelő OMÉK turisztikai és kertészeti tematikával is bővült. A kiállításhoz számos kísérőesemény és program kapcsolódik, megszólítva a szakmai és a nagyközönséget egyaránt.
Az OMÉK hagyományosan magas színvonalú szakmai bemutatkozás színtere a vállalkozások számára, elsőrangú lehetőséget kínál a termelőknek, gyártóknak, hogy bemutathassák termékeiket. Az idei OMÉK-on mintegy 750 kiállító mutatkozik be összesen 45 000 négyzetméternyi területen. A szakmai jelleg megtartása mellett továbbra is cél, hogy a rendezvény a fogyasztók, a nagyközönség számára is vonzóvá váljon. Az esemény szervezője a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatósága. (MT Zrt. AMC).
A mezőgazdaság és az élelmiszeripar e seregszemléje a nagyközönség számára is hitelesen képes bemutatni a mezőgazdaság, az élelmiszeripar minden területének életét, rengeteg termék előállításának akár teljes folyamatát. A szervezők célja tudatosítani a fogyasztókban: a bemutatott hazai alapanyagok és feldolgozott termékek ellenőrzött forrásból és ellenőrzött folyamatokon keresztül jutnak el a termelőtől az asztalig. A vidék értékeit minél sokszínűbben kívánják bemutatni a fővárosiaknak, így a legutóbb megismert kiállítási paletta tovább bővül: Magyarország turisztikai régiói várják a látogatókat a G pavilonban, valamint a dísznövény-ágazat is bemutatkozik a C pavilonban és szabad területen.
A 76.OMÉK agrárdiplomáciai szempontból is kiemelkedő, mert helyszínt ad a Visegrádi Négyek agrár-csúcstalálkozójának és fogadja a díszvendég Oroszország delegációját. A kiállítás keretei között számos élelmiszeripari és agrár témakörű konferenciára is sor kerül.
– Az elmúlt egy évben több kiállítást is rendeztünk már közösen, elsősorban külföldön. Ez azonban az első alkalom, amikor a belföldi nagyközönség előtt állunk megújult szervezetként – hangsúlyozta Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. A megújult országpromócióban a jó minőségű magyar termék, a turizmus, a gasztronómia és a bor egymást kiegészítve jelenik meg, kiemelten hangsúlyozva hazánk értékeit. A borfogyasztás például összekapcsolódhat az utazással, a bortúrák, borkóstolók remekül kiegészítik egymást a turisztikai termékekkel. Belföldi pihenésük alkalmával egyre többen keresik a kifejezetten helyi termékeket, az élmény része a helyi ízek kipróbálása is. Közvetve ez is hozzájárul az élelmiszer-feldolgozók sikeréhez. Az Agrármarketing Centrum és a Magyar Turizmus Zrt. egyesítésével sikeresen megvalósult a szervezetek egymást erősítő hatását szem előtt tartó kormányzati koncepció. Ezzel a kiállítással is demonstrálni kívánjuk, hogy a turizmus és a gasztronómia igen szorosan összefonódik egymással. Az a táj, ahonnan élelmiszereink az asztalra kerülnek, egyúttal feltöltődésünk színhelye is lehet. Az ott élők, akiknek keze munkája nyomán mindez a boltokban terem, egyszersmind szívélyes vendéglátóink is, ezt bárki megtapasztalhatja, aki a fővárosból a vidékre látogat. Az utazni vágyók is bátran jöhetnek a kiállításra, mert a G pavilonban Magyarország kilenc turisztikai régiója és szolgáltatóik is képviseltetik majd magukat, helyi termékekkel, turisztikai ajánlatokkal. A Magyar Turizmus Zrt. központi standján a társaság saját projektjeit is bemutatjuk, amelyek szintén azt célt szolgálják, hogy hazánkban bárhol valóban otthon érezzük magunkat. Ezek a projektek – a Magyar Turizmus Minőség Díj, az EDEN – Kiváló Európai Desztinációk, és a”Virágos Magyarországért” környezetszépítő verseny – már bizonyítottak, erről az országot járva Önök is meggyőződhetnek. Önökért dolgozik immáron három évtizede a 127 irodából álló és kiállítóként megjelenő Tourinform hálózat is, naprakész információt szolgáltatva a bel-, és külföldi érdeklődők számára.
Az OMÉK szervezését, a kiállítás tartalmát ismertetve Dr. Simon Péter, az MT. Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese elmondta: – Álmodni sem mertünk ekkora sikerről. A látogatók száma két évvel ezelőtt meghaladta a 85 ezret, idén a százezres látogatottság elérésére törekszünk. Ezért mindent meg is teszünk, mind a szakma, mind a nagyközönség számára igyekeztünk még többet adni, mint előző alkalommal. A rendezvényt továbbra is a vidék fővárosi vendégszereplésének tekintjük, idén pedig kiemelt hangsúlyt helyezünk a családi gazdaságok tevékenységének bemutatására is.
Szervezői oldalról ezt a kiállítást létrehozni talán az egyik legnagyobb feladat. A szakma felé intenzív kommunikációt folytattunk. Mindez, valamint a 2011-es OMÉK sikere azt eredményezte, hogy a standhelyeink már júliusra elfogytak.
A nyár folyamán a látogatókat célzó aktív médiakampány zajlott, hogy minél többen megismerjék a rendezvényt és mindazokhoz is eljusson a hírünk, akik jó emlékeket őriznek a 2011-es OMÉK-ról. Sokan találkozhattak a kampány „arcaival” a csibével, a kismalaccal, a báránnyal a televízióban, az újságokban vagy a hirdetőtáblákon. Az augusztusban újrainduló Borvacsora sorozatban szintén többször felhívtuk a figyelmet a közelgő kiállításra. Az elmúlt hónapokban több rendezvényhez csatlakozva OMÉK roadshow-kat szerveztünk, hogy országszerte meg tudjuk szólítani a fesztiválozó közönséget. További újdonság, hogy az OMÉK ezúttal nemcsak a Hungexpo területén lesz jelen. A jelenlegi OMÉK-kal párhuzamosan is beterelő rendezvényeket tartanak Pesten és Budán: OMÉK a városban címmel a Millenárison és a Vörösmarty téren is zajlanak faházas minikiállításaink, ahol ízelítőt lehet kapni az OMÉK hangulatából. Reméljük, a látottak elnyerik a közönség tetszését és a „kistestvér” után meglátogatják a „nagy” kiállítást is. A kora ősz ideális a szabadtéri rendezvények és a gasztronómiai fesztiválok számára. Mi is tisztában vagyunk azzal, hogy milyen bőséges fesztiválkínálattal kell felvennünk a versenyt – folytatta dr. Simon Péter – A múlt héten fejeződött be a Budavári Borfesztivál, erre a hétvégére esik a Nemzeti Vágta és a csokoládéünnep is. Az első nap délelőttje hagyományosan a szakmáé és az agrárdiplomáciáé, de a délutáni látogatószám alakulása alapján már bízhatunk abban, hogy látogatóink száma eléri a két évvel ezelőtti szintet.
Noha igyekeztünk a lakosság számára is vonzóvá tenni a kiállítást, ez nem jelenti azt, hogy a szakmaiság háttérbe szorul. A 2011-es kiállításon igen jelentős üzletek köttettek, például nagy értékű mezőgazdasági gépek találtak gazdára. A standokon most is folyamatosan zajlanak már a tárgyalások, s reméljük idén is segíthetjük a partnerek egymásra találását.
Hazánk elemi érdeke, hogy a dinamikusan fejlődő országok, például Oroszország felé igyekezzen bővíteni gazdasági kapcsolatait. Az orosz partnerország jelenléte különösen a hús termékpálya számára kecsegtet sikerekkel, s az orosz partnerek jelenlététől számos projekt továbbvitele várható.
A kiállítás programja:
Az élelmiszert gyártó és forgalmazó cégeket, valamint a mezőgazdaság beszállítóit az „A” kiállítási csarnokban helyezik el. 17 000 négyzetméternyi szabad területen mutatják be a mezőgazdasági gépeket gyártó és forgalmazó cégeket.
Újdonság az OMÉK Kert a C pavilonban, ahol a kiállítók színpompás bemutatója, a szakmai- és közönségprogramok mellett a teljes nyitva tartás alatt szakemberek is folyamatosan válaszolnak az érdeklődők kérdéseire. A virágkompozíciók és szebbnél szebb növények megtekintése mellett vásárolni is lesz alkalmuk a kert szerelmeseinek.
Az állatbemutatókat és -bírálatokat a „B” és „D” pavilonokban rendezik meg. Összesen több mint 850 egyed látható a két pavilonban és a Kincsem Park kijelölt területén.
A G pavilonban Magyarország kilenc turisztikai régiója társkiállítóikkal együtt képviselteti magát, helyi termékekkel, turisztikai ajánlatokkal. A Magyar Turizmus Zrt. központi standján a társaság munkatársai is naprakész információval szolgálnak hazánk turisztikai kínálatáról.
A borértők körében népszerű kóstolózóna is ismét felkereshető és hibás borokat is meg lehet majd ismerni a G pavilonban.
A fedett megjelenést a kiállítási csarnokokat összekötő passzázs alatt faházas fesztivál is kíséri. Itt több tucat kistermelő gondoskodik majd a fesztiválhangulatról: házias ízekkel, hagyományos élelmiszerek árusításával és kóstoltatásával biztosítják, hogy az esti programok alatt se éhezzenek, szomjazzanak a szórakozni vágyók. A fesztiváljelleg fokozása és a maximális szórakoztatás érdekében a szervezők az összes érzékszerv ellen támadást indítanak: ha a látogatók mindent megízleltek, megcsodáltak, akkor a további kikapcsolódást Király Viktor, Radics Gigi, a Hot Jazz Band, Bangó Margit, Szűcs Judith, Ádám és Éva, Mészáros Árpád Zsolt, Miller Zolt és a Quantum XXL és még sok más kiváló hazai előadó koncertjei biztosítják.
A Kossuth térről ismert Vidék Mustra is az OMÉK-ra költözik a kiállítás idejére: kiváló minőségű termékeket árusító kistermelők kínálják portékájukat, s a vásárlás előtt a vevők meg is kóstolhatják majd a kiszemelt termékeket.
A Kincsem Parkban az ott zajló állatbemutatókon túl több egyidejű lovas eseményre lehet átlátogatni, melyek közül kiemelkedő jelentőségű a szeptember 22-i versenynap. Ekkor futják a kancák őszi nagy versenyét, a gróf Széchenyi István Emlékversenyt, melynek kizárólagos névadója az OMÉK.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >