Olívaolaj-ipar: Szükség van a megújulásra a fenntarthatóság érdekében
Az olívaolaj iparágon belül régóta hangoztatott igény, hogy a szektor megújulásra szorul a fenntarthatóság érdekében. A CNBC riportja szerint az idei év lehet az, amikor a szektor számára döntő változások következhetnek be.
Az olívaolaj termelőit az egyre szárazabb klíma, a magas üzemanyagárak, a kamatkörnyezet és az infláció együttesen sújtják, különösen Spanyolországban, ahol a világ olívaolaj-termelésének 40%-a folyik. Az ágazatot sújtó problémák miatt az árak extrém módon megemelkedtek, Andalúziában például a literenkénti ár már 9,2 euróra nőtt. Az elmúlt hónapokban tapasztalt csapadék ugyan javított a helyzeten, de az iparág vezetői, mint a Deoleo, a Bertolli és a Carbonell márkák képviselői, úgy vélik, hogy a jelenlegi javulás csak átmeneti.
További fejlesztésekre és modernizálásra van szükség, különösen a klímaváltozásra érzékeny olajfaültetvényeken. Angel Guzman, a Deleo értékesítési vezetője szerint a fenntarthatóság, az innováció és a minőség iránti elkötelezettség nélkülözhetetlen a fogyasztói igények kielégítéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >