Olcsóbb választási élelmiszer Szlovákiában
Januártól elsejétől több élelmiszerfajtára alacsonyabb adót vet ki a szlovák állam, az ennek köszönhető pár centes árcsökkenést a vásárlók többsége azonban alig veszi észre. Robert Fico kormányfő szerint ennek ellenére később tovább bővíthetik az alacsonyabb áfájú termékek körét. A tavaly elfogadott jogszabály szerint január elsejétől tízfajta élelmiszer áruforgalmi adóját 20-ról 10 százalékra csökkentették.
Alacsonyabb adóval terhelik a friss és hűtött, ellenőrzött tenyészetekből származó sertés-, marha-, baromfi-, nyúl-, juh- és kecskehúst, az édesvízi halakat, a tejet, a vajat és a kenyeret. Az áfacsökkentés a külföldről behozott élelmiszerekre is vonatkozik. A fagyasztott termékeket nem érinti a változás, vagyis azokat továbbra is 20 százalékos áfával terhelik.
A pozsonyi Új Szó információi szerint A kereskedők a kormánnyal tavaly aláírt memorandumban vállalták, hogy az érintett élelmiszerek esetében bevezetik a duális árjelzést, vagyis feltüntetik a korábbi és az adócsökkentésnek köszönhető alacsonyabb árat is. A 10 százalékpontos áfacsökkentés azonban korántsem jelenti, hogy 10 százalékkal csökkennek az árak. „Az általános forgalmi adóval kapcsolatos szabályok szerint a 10 százalékos áfacsökkentésnek köszönhetően az árak 8,3 százalékkal csökkenhetnek” – nyilatkozta Pavol Konštiak, a Szlovák Kereskedelmi és Idegenforgalmi Szövetség (ZOCR) elnöke. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
Komáromon túl olcsóbb az élet? – A magyar vásárlók tömegesen járnak Szlovákiába spórolni
Az Mfor.hu tesztje szerint a szlovákiai Komárom diszkontáruházaiban jelentős árkülönbségek…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >HÖOK: a felére esett négy év alatt az ösztöndíjak vásárlóereje
A bérek ugyan nőni kezdtek, a hallgatói juttatások azonban nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >