Olcsóbb tejet eredményezett a tejáfacsökkentés
A korábbi tejáfacsökkentés hatására a boltok polcain jelenleg 4-5 százalékkal olcsóbb a friss tej, mint azelőtt. Az UHT és az ESL tejek idén januári áfacsökkentése 11-12 százalékos árcsökkenést eredményezett – mondta az InfoRádiónak a Tej Terméktanács elnöke, Istvánfalvi Miklós.
A nyerstej és a friss tej áfája több mint egy éve csökkent – már akkor látszott, hogy a fogyasztókig eljut az áfacsökkentés hatása. Mint Istvánfalvi Miklós, a Tej Terméktanács elnöke az InfoRádiónak elmondta, a tejtermékek ármozgása is követi ezt.
„A nyerstejnél fennáll a 4-5 százalékos áfacsökkentés,ugyanakkor látni kell, hogy egyéb piaci folyamatok is beleszólnak az árak alakulásába. Ha a burgonya példájából indulunk ki, ott hiába lenne áfacsökkentés, mivel a burgonya folyamatosan drágul, nem lehetne megérezni” – tette hozzá a szakember. Vagyis az áfacsökkentés valós értéke a piaci folyamatoktól nagyban függ.
Az UHT és az ESL (tartós) tejeknél egy hónapja csökkent az áfa, aminek következtében Istvánfalvi Miklós tapasztalatai szerint 11-12 százalékos árcsökkenés érvényes. (infostart.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
Ismételten megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és…
Tovább olvasom >Hatékony és versenyképes tejiparra van szükség
Eljött az ideje a hazai tejipar fejlesztésének, olyan beruházásokra van…
Tovább olvasom >A Tej Terméktanács ismét országos nyereményjátékkal ünnepli a Tej Világnapját
A tejtermékek sokoldalúsága és tápláló tulajdonságai miatt már 49 éve…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >