Olcsóbb lesz az arabica kávé
A Reuters 12 kereskedő és elemző részvételével végzett felmérése szerint az arabica kávé ára az előrejelzések szerint jóval a jelenlegi szint alatt áll meg, és 20%-os éves veszteséget könyvelhet el. A közvélemény-kutatás előrejelzése szerint az árak 2022 végén fontonként 1,80 dolláron állnak meg, ami 20%-kal alacsonyabb, mint 2021 végén.
A közvélemény-kutatás résztvevői arra hivatkoztak, hogy jövőre nagyobb brazil termés várható. Brazília kávétermése 2023/24-ben az előrejelzések szerint 71 millió zacskós lesz, szemben a 2022/23-as termés átlagos 63 millió zacskós becslésével. A tavalyi fagyok és aszályok, amelyek rontották az idei kávétermelést Brazíliában, és várhatóan inverziót okoznak az ország kétéves termésciklusában.
Az egyes arabica kávéfák hozama váltakozik a magasabb és alacsonyabb termés éveiben, ami természetes fejlődés, mivel a nagy gyümölcsterhelés után a fák kevesebbet termelnek a következő szezonban. A 2022/23-as termésnek rendkívülinek kellett volna lennie a ciklusban, míg a következő évnek átlagosnak kellett volna lennie, de ez a minta megfordulna egy nagyobb terméssel 2023/24-ben.
A legnagyobb robusta termelő Vietnam az előrejelzések szerint 30 millió zacskós termést fog produkálni 2022/23-ban, ami valamivel elmarad az előző szezontól. Az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma Vietnam 2021/22-es termését 31,6 millió zsákra becsülte.
A közvélemény-kutatás előrejelzése szerint 2022/23-ban marginális, 0,8 millió zacskós kávéhiány várható, szemben a 2021/22-es évi 8,4 millió zacskós globális deficittel.
Kapcsolódó cikkeink
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Így vásároltak idén karácsonyra a magyarok
A karácsony az év egyik legmeghittebb időszaka, amikor az ajándékozás…
Tovább olvasom >Optimisták a hazai cégek klímaügyben
Az EY nemzetközi kutatása szerint a magyar vállalatok többsége optimista…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >