Olcsó külföldi baromfihúsok is megjelentek a Lidl üzleteiben
Külföldről származó olcsó baromfihúsok is megjelentek a Lidl magyarországi bolthálózatában – hívja fel a figyelmet a Baromfi Termék Tanács (BTT). A szakmai szervezet szerint az üzletlánc korábbi vállalását sértő magatartásával károkat okoz beszállítóinak, a baromfipiac hazai szereplőinek.
Lengyel csirkemellfilé és darált pulykahús is megjelent az utóbbi időszakkan a Lidl magyarországi üzleteiben, rontva ezzel a hazai baromfiágazati szereplők érékesítési lehetőségeit. A külföldi termékeket az üzletlánc akciók keretében, jóval olcsóbban forgalmazza a magyar baromfihúsoknál, így a behozatal alkalmas lehet arra, hogy letörje a belföldi baromfiárakat, egyben negatív precedenst teremtsen.
A Baromfi Termék Tanács nehezményezi a Lidl húsbehozatalát, hiszen az üzletlánc korábban maga vállalta, hogy csak magyar termelésből származó baromfihúsokat forgalmaz. A mostani húsimport szembe megy a Lidl korábbi ígéretével és vállalásával, ezzel veszteségeket okoz a hazai baromfiágazati vállalkozásoknak.
A BTT egyetért a hazai sertéságazat szereplőivel, akik szintén kifogásolják a Lidl jelenlegi piaci magatartását. A magyar hússzektor jövője múlhat azon, hogy a kereskedelmi láncok a hazai húspiaci vállalkozásokkal korrekt és kiszámítható együttműködési magatartást tanúsítsanak – hangsúlyozza a BTT.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílik a Lidl első szerszám-mintaboltja Biatorbágyon
A Lidl üzletlánc az ezen a héten nyitja meg első…
Tovább olvasom >Új Lidl nyílt Pécsett
Áprilisban Pécsett, a Kertváros központjában nyitotta meg a Lidl 204. magyarországi…
Tovább olvasom >A Lidl Magyarország állásfoglalása a GVH által indított versenyfelügyeleti eljárással kapcsolatban
A Lidl Magyarország a Gazdasági Versenyhivatal által megindított versenyfelügyeleti eljárással…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >