Olcsó külföldi baromfihúsok is megjelentek a Lidl üzleteiben
Külföldről származó olcsó baromfihúsok is megjelentek a Lidl magyarországi bolthálózatában – hívja fel a figyelmet a Baromfi Termék Tanács (BTT). A szakmai szervezet szerint az üzletlánc korábbi vállalását sértő magatartásával károkat okoz beszállítóinak, a baromfipiac hazai szereplőinek.
Lengyel csirkemellfilé és darált pulykahús is megjelent az utóbbi időszakkan a Lidl magyarországi üzleteiben, rontva ezzel a hazai baromfiágazati szereplők érékesítési lehetőségeit. A külföldi termékeket az üzletlánc akciók keretében, jóval olcsóbban forgalmazza a magyar baromfihúsoknál, így a behozatal alkalmas lehet arra, hogy letörje a belföldi baromfiárakat, egyben negatív precedenst teremtsen.
A Baromfi Termék Tanács nehezményezi a Lidl húsbehozatalát, hiszen az üzletlánc korábban maga vállalta, hogy csak magyar termelésből származó baromfihúsokat forgalmaz. A mostani húsimport szembe megy a Lidl korábbi ígéretével és vállalásával, ezzel veszteségeket okoz a hazai baromfiágazati vállalkozásoknak.
A BTT egyetért a hazai sertéságazat szereplőivel, akik szintén kifogásolják a Lidl jelenlegi piaci magatartását. A magyar hússzektor jövője múlhat azon, hogy a kereskedelmi láncok a hazai húspiaci vállalkozásokkal korrekt és kiszámítható együttműködési magatartást tanúsítsanak – hangsúlyozza a BTT.
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékeinket pazaroljuk el – a Lidl így tesz ellene
Az idei Global Risk Report alapján 2035-re a negyedik legnagyobb…
Tovább olvasom >Olimpikonnal társulva bővíti fehérjekínálatát a Lidl Írországban
A Lidl Ireland az olimpikon és kétszeres Európa-bajnok David Gillickkel…
Tovább olvasom >Hagyományok és újragondolt receptek
A húsvét nemcsak a tavasz és az újjászületés ünnepe, hanem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >