Olaszországban csökkent a kiskereskedelmi forgalom
Augusztus után szeptemberben is csökkent az olaszországi kiskereskedelmi forgalom az előző havihoz mérve – derült ki az olasz statisztikai hivatal (ISTAT) szerdán közzétett adataiból.

Csökkenés itt is
Szeptemberben 0,3 százalékkal csökkent az olaszországi kiskereskedelmi forgalom értéke az augusztusban jegyzett 0,4 százalékos zsugorodást követően.
Az élelmiszerek értékesítése 0,2 százalékkal, az élelmiszeren kívüli termékeké pedig 0,5 százalékkal esett vissza.
A kiskereskedelmi eladások volumene egy hónap alatt 0,6 százalékkal csökkent az augusztusi 0,5 százalékos esés után, ami a fogyasztói kereslet gyengülését jelzi az inflációs nyomás miatt.
A harmadik negyedévben a kiskereskedelmi forgalom értéke nem változott, az eladások volumene viszont 1,3 százalékkal csökkent a második negyedévhez képest.
Éves összehasonlításban az olaszországi kiskereskedelmi forgalom értéke 1,3 százalékkal, 2022 októbere óta a leglassabb ütemben nőtt szeptemberben az előző havi 2,4 százalékos bővülést követően. A kiskereskedelmi eladások volumene ugyanakkor 4,4 százalékkal csökkent éves összehasonlításban az év kilencedik hónapjában – áll az ISTAT honlapján közzétett közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Franciaországban és Olaszországban is elindul a Kaufland online piactere
A Kaufland online piactere 2025 késő nyarától Franciaországban és Olaszországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május 19-től jön az új árrésstop a drogériákban – több ezer termék lehet érintett
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentése szerint május 19-én hatályba lép a…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >