Olasz szépségápolás és kozmetika
Magyarország első alkalommal adott otthont az „Italian Beauty & Care Day” című szakmai rendezvénynek, amely a budapesti Boscolo Hotelben az ICE-Agenzia – Olasz Külkereskedelmi Intézet szervezésében, az Olasz Köztársaság Nagykövetségének védnöksége alatt valósult meg. Az eseményen 16 olasz cég mutatta be kozmetikai, testápolási és higiéniás termékeit, orvosi eszközeit az érdeklődő magyar vállalatoknak és szépségszalonok képviselőinek. A rendezvény előadói között köszönthettük Hajas László mesterfodrászt is.
Az „Italian Beauty & Care Day” a harmadik alkalommal megrendezésre kerülő Olasz Fesztivál (www.festivalitalian.eu) egyik kiemelt rendezvénye, célja a Made in Italy termékek eme kiváló ágazatának promóciója és az olasz kozmetikumok Magyarországra történő exportjának növelése, elősegítve a piaci kereslet és kínálat találkozását. A statisztikai adatok szerint a kozmetikumok exportja 2016-ban elérte a 453 millió eurót (+10%). Magyarország partnerországai sorában (2016.) Olaszország az ötödik helyet foglalja el, mint kozmetikumok szállítója, 21 millió eurós értékkel, amely 15,3% növekedést jelent az előző évhez képest, és ez az érték a kozmetikumok teljes magyar importjának 5,2%-át teszi ki. A résztvevők száma kb. 100-ra tehető, akik között megtalálhatók kozmetikumok importőrei, disztribútorai, szépségszalonok és gyógyszeripari láncok képviselői, valamint a fontosabb kiskereskedelmi láncok beszerzői, a szaksajtó és egyéb médiumok képviselői. A rendezvényt Őexellenciája Massimo Rustico, az Olasz Köztársaság nagykövete, és Marco Bulf, a budapesti ICE-Agenzia igazgatója nyitotta meg, majd B2B találkozókra került sor az ICE által meghívott 16, kozmetikumokkal, testápolási és higiénés termékekkel foglalkozó olasz cég és a helyi szakemberek között. A kiállított termékek köre a professzionális kozmetikumoktól és a tömegtermékektől a testápolási és higiénés termékekig, orvosi eszközökig terjedt. A résztvevő olasz cégek közül többen részt vesznek az esemény második állomásán, melyre június 15-én Bukarestben kerül sor, köszönthetően az ICE (Italian Trade Agency) budapesti és bukaresti irodája közötti együttműködésnek.
A rendezvény délelőtti programja során felszólalt Alessandro Farina a Vagheggi cég magyarországi ügyvezetője, aki a cég hazai sikertörténetéről mesélt, Hajas László mesterfodrász az olasz designhoz fűződő kapcsolatát osztotta meg a közönséggel, míg Czikora Aranka, a Boscolo Hotel Spa menedzsere, az olasz wellness egyediségét emelte ki.
Kapcsolódó cikkeink
A növényi alapú jövőért felhagy a hústermékgyártással a Gruppo Tonazzo
Az olasz Gruppo Tonazzo bejelentette, hogy az év végéig felhagy…
Tovább olvasom >Az ezüst korosztálynak szóló saját márkát vezetett be a Penny Olaszországban
November 7-től jelenik meg a Penny Italia üzleteiben a diszkont…
Tovább olvasom >A közelségre és fenntarthatóságra fókuszáló új üzleti modellt vezet be a Crai
Az olasz Crai élelmiszer-kiskereskedelmi lánc új üzleti modellt vezetett be,…
Tovább olvasom >További cikkeink
30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka Díjakat
Idén 20. alkalommal adták át a Hégető Honorka Díjakat, rekordszámú,…
Tovább olvasom >Ma kezdődik a World Science Forum Budapesten
Ma kezdődik Budapesten a World Science Forum (WSF – Tudomány…
Tovább olvasom >