Olasz exportlehetőségeket mutat be három magyarországi városban a milánói főkonzulátus
Exportfejlesztési körbemutatót tart olaszországi piaci lehetőségekről magyar kis- és középvállalatok számára Győrben, Kaposvárott és Veszprémben április 23-26. között a milánói főkonzulátus – közölte a milánói főkonzul az MTI-vel.
Csiszár Jenő tájékoztatása szerint nem pusztán befektetés-ösztönző kezdeményezésről van szó, céljuk az olaszországi piaci környezet megismertetése, gyakorlati útbaigazítással a vállalkozók számára.
Hangsúlyozta, hogy a prezentációkkal hatékony, általános ösztönzést és célzott segítséget kívánnak nyújtani az olasz piacra egyébként is törekvő, vagy már meglévő együttműködéssel bíró, de fejleszteni és bővülni kívánó magyar cégeknek.
A találkozókat a három nyugat-magyarországi város kereskedelmi és iparkamarájával együttműködésben rendezik, amelyekkel a milánói főkonzulátus rendszeres szakmai kapcsolatban áll a tagvállalataik, valamint az olasz partnerek exportcélú kéréseivel kapcsolatos szolgáltatások és segítségnyújtás terén.
A magyarországi roadshow előadó vendége a Forumagenti olasz országos ügynökhálózat elnöke. A főkonzul kiemelte, hogy a Forumagenti olaszországi ügynökhálózati rendszere kulcsfontosságú segítség lehet a magyar vállalkozók számára a tájékozódásban, az üzleti kapcsolatépítéssel, beszállítási gyakorlattal, piaci struktúrával, valamint a kevésbé ismert, sajátos olaszországi üzleti szokásokkal kapcsolatban.
A KSH legfrissebb adatai szerint Olaszország részaránya a teljes magyar külkereskedelmi termékforgalomban 5 százalék. A magyar importban 4,8 százalékos részesedéssel Olaszország a 8., az exportban 5,1 százalékos részesedéssel a 3. helyen áll. (MTI, Sárközy Júlia)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Gyorsult az infláció Olaszországban márciusban
Olaszországban az előzetes becslés alapján közölt 1,3 százalék helyett 1,2…
Tovább olvasom >Tudósok bizonyították be, hogy a jó bor boldogabbá tesz
A jó minőségű bor fogyasztása valóban boldogabbá tesz – állapította…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >