Olasz exportlehetőségeket mutat be három magyarországi városban a milánói főkonzulátus
Exportfejlesztési körbemutatót tart olaszországi piaci lehetőségekről magyar kis- és középvállalatok számára Győrben, Kaposvárott és Veszprémben április 23-26. között a milánói főkonzulátus – közölte a milánói főkonzul az MTI-vel.
Csiszár Jenő tájékoztatása szerint nem pusztán befektetés-ösztönző kezdeményezésről van szó, céljuk az olaszországi piaci környezet megismertetése, gyakorlati útbaigazítással a vállalkozók számára.
Hangsúlyozta, hogy a prezentációkkal hatékony, általános ösztönzést és célzott segítséget kívánnak nyújtani az olasz piacra egyébként is törekvő, vagy már meglévő együttműködéssel bíró, de fejleszteni és bővülni kívánó magyar cégeknek.
A találkozókat a három nyugat-magyarországi város kereskedelmi és iparkamarájával együttműködésben rendezik, amelyekkel a milánói főkonzulátus rendszeres szakmai kapcsolatban áll a tagvállalataik, valamint az olasz partnerek exportcélú kéréseivel kapcsolatos szolgáltatások és segítségnyújtás terén.
A magyarországi roadshow előadó vendége a Forumagenti olasz országos ügynökhálózat elnöke. A főkonzul kiemelte, hogy a Forumagenti olaszországi ügynökhálózati rendszere kulcsfontosságú segítség lehet a magyar vállalkozók számára a tájékozódásban, az üzleti kapcsolatépítéssel, beszállítási gyakorlattal, piaci struktúrával, valamint a kevésbé ismert, sajátos olaszországi üzleti szokásokkal kapcsolatban.
A KSH legfrissebb adatai szerint Olaszország részaránya a teljes magyar külkereskedelmi termékforgalomban 5 százalék. A magyar importban 4,8 százalékos részesedéssel Olaszország a 8., az exportban 5,1 százalékos részesedéssel a 3. helyen áll. (MTI, Sárközy Júlia)
Kapcsolódó cikkeink
Több százmillió eurós beruházást tervez a Conad Adriatico 2027-ig
Az olaszországi Conad láncot működtető Conad Adriatico szövetkezet bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Megnyitotta 3000. európai üzletét az Action Olaszországban
Mérföldkőhöz érkezett az európai non-food diszkontlánc, az Action: megnyitotta 3000.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >