Olasz exportlehetőségeket mutat be három magyarországi városban a milánói főkonzulátus
Exportfejlesztési körbemutatót tart olaszországi piaci lehetőségekről magyar kis- és középvállalatok számára Győrben, Kaposvárott és Veszprémben április 23-26. között a milánói főkonzulátus – közölte a milánói főkonzul az MTI-vel.
Csiszár Jenő tájékoztatása szerint nem pusztán befektetés-ösztönző kezdeményezésről van szó, céljuk az olaszországi piaci környezet megismertetése, gyakorlati útbaigazítással a vállalkozók számára.
Hangsúlyozta, hogy a prezentációkkal hatékony, általános ösztönzést és célzott segítséget kívánnak nyújtani az olasz piacra egyébként is törekvő, vagy már meglévő együttműködéssel bíró, de fejleszteni és bővülni kívánó magyar cégeknek.
A találkozókat a három nyugat-magyarországi város kereskedelmi és iparkamarájával együttműködésben rendezik, amelyekkel a milánói főkonzulátus rendszeres szakmai kapcsolatban áll a tagvállalataik, valamint az olasz partnerek exportcélú kéréseivel kapcsolatos szolgáltatások és segítségnyújtás terén.
A magyarországi roadshow előadó vendége a Forumagenti olasz országos ügynökhálózat elnöke. A főkonzul kiemelte, hogy a Forumagenti olaszországi ügynökhálózati rendszere kulcsfontosságú segítség lehet a magyar vállalkozók számára a tájékozódásban, az üzleti kapcsolatépítéssel, beszállítási gyakorlattal, piaci struktúrával, valamint a kevésbé ismert, sajátos olaszországi üzleti szokásokkal kapcsolatban.
A KSH legfrissebb adatai szerint Olaszország részaránya a teljes magyar külkereskedelmi termékforgalomban 5 százalék. A magyar importban 4,8 százalékos részesedéssel Olaszország a 8., az exportban 5,1 százalékos részesedéssel a 3. helyen áll. (MTI, Sárközy Júlia)
Kapcsolódó cikkeink
NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >A Coop Italia saját márkás termékeivel erősít a horvát Tommy
Stratégiai együttműködést kötött a horvát Tommy kiskereskedelmi lánc és az…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >