Olasz exportlehetőségeket mutat be három magyarországi városban a milánói főkonzulátus
Exportfejlesztési körbemutatót tart olaszországi piaci lehetőségekről magyar kis- és középvállalatok számára Győrben, Kaposvárott és Veszprémben április 23-26. között a milánói főkonzulátus – közölte a milánói főkonzul az MTI-vel.
Csiszár Jenő tájékoztatása szerint nem pusztán befektetés-ösztönző kezdeményezésről van szó, céljuk az olaszországi piaci környezet megismertetése, gyakorlati útbaigazítással a vállalkozók számára.
Hangsúlyozta, hogy a prezentációkkal hatékony, általános ösztönzést és célzott segítséget kívánnak nyújtani az olasz piacra egyébként is törekvő, vagy már meglévő együttműködéssel bíró, de fejleszteni és bővülni kívánó magyar cégeknek.
A találkozókat a három nyugat-magyarországi város kereskedelmi és iparkamarájával együttműködésben rendezik, amelyekkel a milánói főkonzulátus rendszeres szakmai kapcsolatban áll a tagvállalataik, valamint az olasz partnerek exportcélú kéréseivel kapcsolatos szolgáltatások és segítségnyújtás terén.
A magyarországi roadshow előadó vendége a Forumagenti olasz országos ügynökhálózat elnöke. A főkonzul kiemelte, hogy a Forumagenti olaszországi ügynökhálózati rendszere kulcsfontosságú segítség lehet a magyar vállalkozók számára a tájékozódásban, az üzleti kapcsolatépítéssel, beszállítási gyakorlattal, piaci struktúrával, valamint a kevésbé ismert, sajátos olaszországi üzleti szokásokkal kapcsolatban.
A KSH legfrissebb adatai szerint Olaszország részaránya a teljes magyar külkereskedelmi termékforgalomban 5 százalék. A magyar importban 4,8 százalékos részesedéssel Olaszország a 8., az exportban 5,1 százalékos részesedéssel a 3. helyen áll. (MTI, Sárközy Júlia)
Kapcsolódó cikkeink
A növényi alapú jövőért felhagy a hústermékgyártással a Gruppo Tonazzo
Az olasz Gruppo Tonazzo bejelentette, hogy az év végéig felhagy…
Tovább olvasom >Az ezüst korosztálynak szóló saját márkát vezetett be a Penny Olaszországban
November 7-től jelenik meg a Penny Italia üzleteiben a diszkont…
Tovább olvasom >A közelségre és fenntarthatóságra fókuszáló új üzleti modellt vezet be a Crai
Az olasz Crai élelmiszer-kiskereskedelmi lánc új üzleti modellt vezetett be,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér
Jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig…
Tovább olvasom >