Októberben az élelmiszer-áremelkedés elérte a 40%-ot
2022. októberben a fogyasztói árak átlagosan 21,1%-kal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben a háztartási energia és az élelmiszerek ára emelkedett a leginkább. A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan 2,0%-kal nőttek.
Egy év alatt, 2021. októberhez képest 40,0%-kal emelkedett az élelmiszerek ára. Ezen belül leginkább a tojás (87,9%), a kenyér (81,4%), a tejtermékek (75,4%), a sajt (74,7%), a vaj és vajkrém (71,6%), a száraztészta (58,6%), a margarin (58,0%), a péksütemények (54,7%) és az édesipari lisztesáru (53,4%) drágult. A termékcsoporton belül a cukor (11,8%) és az étolaj (4,4%) ára nőtt a legkisebb mértékben.
A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 12,8, ezen belül a szeszes italok 17,7%-kal drágultak. Az állateledelek ára 46,9, a mosó- és tisztítószereké 27,3, a testápolási cikkeké 26,0%-kal lett magasabb.
Egy hónap alatt, 2022. szeptemberhez viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 2,0%-kal nőttek. Az élelmiszerek 4,3%-kal drágultak, ezen belül a tojás 24,1, az édesipari lisztesáru 9,8, a tejtermékek 6,5, az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs) és a sajt egyaránt 6,2, a kenyér 6,1, a vaj és vajkrém 5,6, a péksütemények 5,8%-kal kerültek többe. A mosó- és tisztítószerek 3,6, az állateledelek 3,4, a testápolási cikkek 3,2%-kal kerültek többe. //
Ez a cikk a Trade magazin 2022.12-01. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: októberben 21,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak
Októberben a fogyasztói árak átlagosan 21,1 százalékkal meghaladták az egy…
Tovább olvasom >A kenyér és a tejtermékek a szeptemberi áremelkedések élén
2022. szeptemberben a fogyasztói árak átlagosan 20,1%-kal meghaladták az egy évvel…
Tovább olvasom >Túl a 30 százalékon az augusztusi élelmiszer-infláció
2022. augusztusban a fogyasztói árak átlagosan 15,6%-kal meghaladták az egy évvel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyedi használt sütőolaj-gyűjtő rendszert vezet be az osztrák INTERSPAR
Ausztria 40 INTERSPAR hipermarketében kerülnek kihelyezésre használt sütőolajgyűjtő berendezések. A…
Tovább olvasom >Áttekinti a Danone biotejtermék-piaci tevékenységének stratégiai lehetőségeit az USA-ban
A francia Danone élelmiszeripari konszern bejelentette, hogy megvizsgálja stratégiai lehetőségeit,…
Tovább olvasom >A németországi e-kereskedelmet is megviselte a vásárlási kedv visszaesése
A vásárlási hajlandóság mérséklődése a németországi online kiskereskedelemre is hatással…
Tovább olvasom >