Októberben az élelmiszer-áremelkedés elérte a 40%-ot
2022. októberben a fogyasztói árak átlagosan 21,1%-kal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben a háztartási energia és az élelmiszerek ára emelkedett a leginkább. A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan 2,0%-kal nőttek.
Egy év alatt, 2021. októberhez képest 40,0%-kal emelkedett az élelmiszerek ára. Ezen belül leginkább a tojás (87,9%), a kenyér (81,4%), a tejtermékek (75,4%), a sajt (74,7%), a vaj és vajkrém (71,6%), a száraztészta (58,6%), a margarin (58,0%), a péksütemények (54,7%) és az édesipari lisztesáru (53,4%) drágult. A termékcsoporton belül a cukor (11,8%) és az étolaj (4,4%) ára nőtt a legkisebb mértékben.
A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 12,8, ezen belül a szeszes italok 17,7%-kal drágultak. Az állateledelek ára 46,9, a mosó- és tisztítószereké 27,3, a testápolási cikkeké 26,0%-kal lett magasabb.
Egy hónap alatt, 2022. szeptemberhez viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 2,0%-kal nőttek. Az élelmiszerek 4,3%-kal drágultak, ezen belül a tojás 24,1, az édesipari lisztesáru 9,8, a tejtermékek 6,5, az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs) és a sajt egyaránt 6,2, a kenyér 6,1, a vaj és vajkrém 5,6, a péksütemények 5,8%-kal kerültek többe. A mosó- és tisztítószerek 3,6, az állateledelek 3,4, a testápolási cikkek 3,2%-kal kerültek többe. //
Ez a cikk a Trade magazin 2022.12-01. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >KSH: a bruttó átlagkereset 645 300 forint volt 2024 áprilisban, 13,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit
2024. áprilisában a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 645…
Tovább olvasom >KSH: májusban 4,0 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. májusban a fogyasztói árak átlagosan 4,0 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >