Októberben 5,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelem Csehországban
Éves összehasonlításban októberben 5,6 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban a szeptemberi 3,7 százalékos növekedés után – közölte a cseh statisztikai hivatal hétfőn Prágában.

Éves alapon 5,6 százalékkal nőtt a cseh kiskereskedelmi forgalom
A mostani helyzettel ellentéteben a tavaly októberi adatokat jelentősen befolyásolta, hogy a koronavírus elleni óvintézkedések következtében számos üzlet nyitvatartása korlátozva volt.
Az előző hónaphoz viszonyítva a naptári hatásoktól megtisztítva 1,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelem októberben.
Míg a tavalyi év jelentős részében a cseh lakosság csak az internetes üzletekben tudott vásárolni, s ezért azok forgalma gyorsan növekedett, az idén a hagyományos üzlethálózat forgalma növekszik gyorsabban – mutattak rá a statisztikusok. A tavalyi évhez viszonyítva az idén a legnagyobb mértékben – mintegy 40 százalékkal – a ruházatot és lábbeliket árusító boltok forgalma emelkedett. Az internetes üzletek forgalma októberben 3,7 százalékkal nőtt.
Októberben az iparcikkek forgalma éves szinten 11,9 százalékkal, az üzemanyagok forgalma 15 százalékkal emelkedett. A sportfelszerelésekre 21,8 százalékkal költöttek többet a csehek, mint egy éve, a kozmetikai cikkek forgalma 10 százalékkal emelkedett.
Az élelmiszerekre fordított kiadások viszont 1,7 százalékkal visszaestek. Ezek a naptári kilengésektől megtisztított adatok, az idei októberben egy munkanappal több volt, mint tavaly. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Márciusban is 2,7 százalékos volt az éves infláció Csehországban
Márciusban éves szinten 2,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Csehországban,…
Tovább olvasom >Jóval kevesebbet költünk húsvétkor, mit karácsonykor, de azért 30%-kal többet, mint egy nagybevásárlásnál
Az ünnepi szezonok általában mindig erős időszakok a kiskereskedelemben, így…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >