Októberben 5,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelem Csehországban
Éves összehasonlításban októberben 5,6 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban a szeptemberi 3,7 százalékos növekedés után – közölte a cseh statisztikai hivatal hétfőn Prágában.
A mostani helyzettel ellentéteben a tavaly októberi adatokat jelentősen befolyásolta, hogy a koronavírus elleni óvintézkedések következtében számos üzlet nyitvatartása korlátozva volt.
Az előző hónaphoz viszonyítva a naptári hatásoktól megtisztítva 1,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelem októberben.
Míg a tavalyi év jelentős részében a cseh lakosság csak az internetes üzletekben tudott vásárolni, s ezért azok forgalma gyorsan növekedett, az idén a hagyományos üzlethálózat forgalma növekszik gyorsabban – mutattak rá a statisztikusok. A tavalyi évhez viszonyítva az idén a legnagyobb mértékben – mintegy 40 százalékkal – a ruházatot és lábbeliket árusító boltok forgalma emelkedett. Az internetes üzletek forgalma októberben 3,7 százalékkal nőtt.
Októberben az iparcikkek forgalma éves szinten 11,9 százalékkal, az üzemanyagok forgalma 15 százalékkal emelkedett. A sportfelszerelésekre 21,8 százalékkal költöttek többet a csehek, mint egy éve, a kozmetikai cikkek forgalma 10 százalékkal emelkedett.
Az élelmiszerekre fordított kiadások viszont 1,7 százalékkal visszaestek. Ezek a naptári kilengésektől megtisztított adatok, az idei októberben egy munkanappal több volt, mint tavaly. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >