Október 7-én jelentős akciókat hirdetnek a webshopok
Pénteken lesz az internetes vásárlás napja, a rohamosan bővülő elektronikus kiskereskedelem piros betűs ünnepe – írja a magyaridok.hu. Tavaly csaknem 500 webshop csatlakozott a jelentős kedvezményekkel meghirdetett netes akcióhoz, amelynek során a fogyasztók jutányos áron juthatnak hozzá egy-egy régen áhított termékhez. Október 7-én is érdemes figyelembe venni a fogyasztóvédők tanácsait az internetes vásárlásban.
Nem kell sorban állni, cipekedni, a munkahelyünkről is vásárolhatunk, és nem vagyunk nyitvatartási időhöz kötve. Az internetes vásárlás biztonságos: pontosan ellenőrizhető, hogy ki az eladó. Ha bármilyen oknál fogva nem tetszik a termék, az átvételétől számítva 14 napig elállhatunk a vásárlási szándéktól; bankkártyás fizetés esetén pedig bármilyen rendellenességnél törölhető a tranzakció, és visszakapjuk a pénzünket – áll az idén október 7-re meghirdetett internetes vásárlás napja mozgalom weboldalán.
Mint írják, az internetes vásárlás emellett a környezetet is kíméli, hiszen ilyenkor nem növeljük – autónkkal a bevásárlóközpont felé araszolgatva – az amúgy is jelentős károsanyag-kibocsátást. Tagadhatatlan előny továbbá, hogy az internetes vásárlás olcsó, hiszen a webáruházaknak kisebb a költségük, mint a hagyományos boltoknak, és ezt általában termékeik árában is megjelenítik.
Ezúttal is érdemes azonban körültekintőnek lenni, mielőtt rákattintunk a vásárlás gombra. Előtte például szerezzünk információkat a webáruház működtetőjéről, aki köteles többek között a nevét (cégnevét), címét, székhelyét, elérhetőségét és adószámát is feltüntetni a honlapon. A megrendelés során személyesen nem találkozunk az eladóval, ezért ezek az adatok elengedhetetlenek a kapcsolatfelvételhez, ha például szavatossági vagy jótállási jogainkkal szeretnénk élni vagy bármilyen okból panaszt tennénk – hívta fel a figyelmet az Európai Fogyasztói Központ. Fontos, hogy semmiképpen se rendeljünk az eladó személyét titokban tartó webáruházakból! Arról, hogy a kereskedő valóban létező gazdasági szereplő-e (be van-e jegyezve a cégjegyzékbe), a www.e-cegjegyzek.hu honlapon kaphatunk információt.
Az elállási joggal kapcsolatban nem árt tudni, hogy az internetes kereskedőnek a vásárlástól való elállásról szóló értesítés kézhezvételétől számítva 14 napon belül vissza kell térítenie a vételárat és a szállítási költséget.
Vacsora a netről
Élelmiszerek vásárlásához is egyre többen választják az internetet, az új lehetőségek azonban újfajta kockázatokat is rejtenek. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat, hogy elkerüljük ezeket. Sokan például nincsenek tisztában azzal, hogy a webáruházak is kötelesek valamennyi, a termékkel kapcsolatos legfontosabb azonosító adatot közzétenni. A termék neve, lejárati ideje, nettó tömege és összetevői mellett például az allergénekről, illetve a különleges tárolási és/vagy felhasználási feltételekről is tájékoztatni kell a vásárlót. Elsődleges, hogy alaposan ellenőrizzük a választott webáruházat – figyelmeztet a hivatal. Attól, hogy egy weboldal .hu-ra végződik, még nem biztos, hogy a vállalkozás is magyar. Külföldi (EU-n kívüli) székhelyű szolgáltatók esetében különösen körültekintőnek kell lenni, mivel a jogszabályi előírások eltérőek lehetnek. A hazai cégeknek biztosítaniuk kell a 14 napon belüli, indoklás nélküli elállási jogot. Élelmiszerek esetében – például gyorsan romló termékeknél – azonban ezt nem mindig tudjuk érvényesíteni. (Thurzó Katalin, magyaridok.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Európai Kereskedelem Napja: átalakul a szektor
Huszadik alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem Napját, amelyen a…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >Gerlaki Bence: a kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését
A kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését, de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >