OKSZ: kisebb mértékben nőhet a fogyasztás az év hátralévő részében
Éves szinten a háztartások költekezésének növekedésével számol 2015-ben az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ), de álláspontja szerint ennek mértéke kisebb lesz az első negyedévinél.
Az OKSZ a kiskereskedelmi forgalom első negyedévi 7 százalékos bővülésére reagálva az online pénztárgép rendszer piactisztító hatását, valamint a háztartásoknak megtakarítást jelentő alacsonyabb üzemanyagárakat emelte ki az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében. A forgalom emelkedésében érvényesült a hatása a reálkeresetek, reáljövedelmek növekedésének is – fűzték hozzá.
A szövetség álláspontja szerint az online pénztárgép rendszer és az elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer) tovább tisztítja a piacot, ezek felfelé húzzák a kereskedelem mérlegét is. A vasárnapi zárva tartás eddig megismert hatásait vegyesnek ítéli a szövetség, de úgy véli, hogy további forgalomvesztés is lehetséges.
A devizahiteles háztartások helyzete javulni fog 2015-ben, de ennek a fogyasztói piacon várható hatása, a költekezés változása még nem vetíthető pontosan előre – olvasható az OKSZ közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,6 százalékkal nőtt
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >MBH Bank: Bíztató kilátások a kereskedelmi ágazatban – ágazati kitekintő
Májusban lényegében stagnált a kiskereskedelmi forgalom, a benzinkutak forgalma nélkül…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >