OKSZ: együtt a vásárlókért – kérik az időseket, vásároljanak a legkevésbé zsúfolt órákban
Továbbra is különösen fontos az Országos Kereskedelmi Szövetség tagjai, az ALDI, az AUCHAN, a dm, az EURONICS, a FRESSNAP, az IKEA, a LIDL, a METRO, a MEDIA MARKT, a MOL, az OBI, a PENNY MARKET, a PRAKTIKER, a ROSSMANN, a SPAR, a TESCO számára, hogy mindent megtegyünk vásárlóink és munkatársaink egészségéért és biztonságáért, a pult, a pénztár mindkét oldalán. Az OKSZ tagjai arra kérnek mindenkit, hogy a saját, a családok és az őket kiszolgáló bolti dolgozók és családjaik, tehát mindannyiunk egészségének védelme érdekében tartsák be a jogszabályban is előírt kötelező maszkviselést és tartsanak biztonságos távolságot vásárlás közben! Ezzel elkerülhetők a további szigorító szabályozások.
Az időskorúak védelme érdekében
A járványügyi szakemberek külön is kérik az időseket, hogy magukra is vigyázzanak magukra. Müller Cecília országos tisztifőorvos asszony külön is kérte őket, hogy kerüljék a zsúfolt helyeket és időszakokat vásárlásaik során.
Az OKSZ a vásárlási szokások alapján is azt javasolja, hogy az idősek lehetőségeikhez mérten a legkevésbé zsúfolt órákban vásároljanak, különösen az élelmiszer üzletekben, drogériákban, amikor kevesebben keresik fel a boltokat, mint a reggeli (munka-, iskolakezdés előtti), vagy a délutáni órákban.
Az idősebb korosztály lehetőség szerint támaszkodjon a környezetében a fiatalabbak segítségére is. Ha pedig hosszabb sor alakul ki az üzletben a kiszolgáló pultok, vagy a pénztárak előtt, javasoljuk az idősebb korúak előre engedését is.
Az arcvédő maszk kötelező viselete
– kérjük a vásárlókat, tegyenek eleget az üzletekben a rendeletben kötelezően előírt arc takarásnak, viseljenek a szájat és orrnyílást egyaránt eltakaró maszkot (ami alól csak a hat évesnél fiatalabb gyermekek mentesülnek),
– külön is felhívjuk a figyelmet arra, hogy a jogszabályban előírtak alapján maszk nélkül nem is léphet be, nem is tartózkodhat a vásárló az üzletben, üzletsoron, bevásárlóközpontban, ha pedig felszólításra sem viseli, kötelező távozásra felszólítani, megtagadni a kiszolgálást és értesíteni a rendőrséget,
Mindannyiunk egészségének védelme érdekében ajánljuk
– lehetőség szerint ügyeljenek a vásárlók az üzletekben a megfelelő, ésszerű távolságtartásra, és bár ezt most jogszabály nem írja elő, erre plakátok, padlómatricák segítségével is felhívják a figyelmet a kereskedők,
– lehetőség szerint egyedül menjünk bevásárolni, hogy ezzel is csökkentsük a zsúfoltság kialakulását,
– javasoljuk a jól átgondolt bevásárlólista összeállítását, ezzel is rövidítve a vásárlással eltöltött időt
– használjanak a vásárlók – ahol már van – önkiszolgáló pénztárt, fizetéskor pedig bankkártyát, érintésmentes módot,
Az áruházak továbbra is fokozott figyelmet fordítanak a higiéniai előírások és a hatósági ajánlások betartására. Gondoskodnak az ehhez szükséges megfelelő mennyiségű fertőtlenítő és higiéniai szerekről, eszközökről. Egyre több áruházban helyeznek el a bejáratnál kézfertőtlenítő berendezéseket. A pénztáraknál, pultoknál számos helyen építettek be plexi védőfalat is, ami erősíti a maszk használata mellett védekezésünket a járvány ellen.
Vigyázzunk egymásra, vigyázzunk magunkra!
(Országos Kereskedelmi Szövetség)
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Európai Kereskedelem Napja: átalakul a szektor
Huszadik alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem Napját, amelyen a…
Tovább olvasom >Megszólalt a MOHU a visszaváltási limit kapcsán
A MOHU október 26-tól 5000 forintra mérsékelte az italcsomagolások visszaváltásánál…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >