Okosváros alkalmazást tesztelnek Budapesten
Okosváros alkalmazást tesztelnek Budapesten, amely során a forgalomhoz, a zajterheléshez és a levegőszennyezettséghez igazítják a közvilágítást, valamint adatokat gyűjtenek a közlekedés optimalizálásához – írja hétfői számában a Népszabadság.
A tesztüzem jövő áprilisban kezdődik és 2017 májusában ér véget. A teszt során a Fehérvári út lámpaoszlopaira kihelyezett szenzorok egyszerre mérik a forgalmat, a levegő szennyezettségét, valamint a zajterhelést – nyilatkozta a lapnak Lengyel László projektvezető, a Budapesti Műszaki Egyetem (BME) automatizálási és alkalmazott informatikai tanszékének docense.
A projekt célja többek között a levegőszennyezés csökkentésének vizsgálata, valamint az energiamegtakarítás. A BME kutatói által fejlesztett traffic sensor a jelenlegi érzékelőkhöz hasonlóan videofelvételeket készítenek, amelyből kiértékelik az eredményeket, majd elküldik a központba. A kutatók emellett olyan webes és mobilalkalmazásokat fejlesztenek, amelyek segítségével a terepen is képesek beavatkozni egy-egy lámpa működésébe. A városlakók pedig a mobilon kaphatnak adatokat az adott terület levegőtisztaságáról, forgalmáról – tette hozzá a projektvezető. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre feljebb kerül Budapest az élhetőségi listán
Továbbra is Bécs nyújtja a legjobb életminőséget a világ nagyvárosai…
Tovább olvasom >50 influenszerrel csinál hírverést a magyar fővárosnak a Magyar Turisztikai Ügynökség
Elkészült a Magyar Turisztikai Ügynökség legújabb, Budapestet bemutató imázsfilmje, amely…
Tovább olvasom >Kedvezőek a budapesti sörárak
A Világgazdaság cikke szerint Budapest Európa egyik legkedvezőbb árszintű városa,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >