Okoseszközök a költséghatékonyság szolgálatában
A GPS-es nyomkövetők piacát meghatározó tényezők közül kiemelkedő helyen szerepel a technológia fejlődése, az újabb és újabb szabályozások megjelenése, a minőség, a megbízhatóság, valamint egy erős szakmai háttérrel rendelkező ügyfélkiszolgálás megléte.
A GPS-es nyomkövető eszközök és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások egyre okosabbak és sokoldalúbbak lettek.
– Megnőtt a privát és céges utak szétválasztására való igény, ezáltal nem csak az adminisztrációs terheket lehet csökkenteni, de pontosabb kimutatás és maximális adatvédelem is megvalósíthatóvá válik. Fokozódott az igény a vállalat folyamataira szabott megoldásokra, kimutatásokra, riportokra. Felértékelődött a rugalmasság szerepe, illetve az integráció lehetősége is különböző flottakezelő, logisztikai és egyéb vállalatirányítási rendszerekkel – avat be Zölei Nikolett, az iData Kft. értékesítési vezetője.
Ügyfélközpontú szemlélet
Az iData az FMCG-szektor számára többféle szolgáltatást kínál, mint például a raktérajtónyitás-figyelés és riasztás, hőmérséklet-figyelés és riasztás, fontos pontok beállítása és nem utolsósorban a méltán népszerű vezetésistílus-elemzés.
– Üzemanyagkontroll és útdíjas szolgáltatásaink, valamint a céges folyamatokra szabható riportjaink a legnépszerűbbek. Továbbá megnőtt az igény a NaviTrack szolgáltatásunkra, melynek keretében útvonaltervezésre és digitalizált adminisztrációra is lehetőség van. Személyautók esetében komplett telematikai megoldásokat kínálunk, az automatikus parkolódíj fizetéstől egészen az elektronikus menetlevélig – sorolja Zölei Nikolett. – A jövőben is az a célunk, hogy minél jobban az ügyfeleink folyamataira, működésére szabjuk a szolgáltatásainkat, a háttérben maximális ügyfélkiszolgálással és gyors, gördülékeny ügyintézéssel támogatva.
– Természetesen a telematikai szolgáltatásunk mellett elindítottuk együttműködésünket a BravoTollal. Ezáltal a piacon elismerten megbízható útdíjszolgáltatásunkat ki tudtuk egészíteni az utólagos útdíjfizetés lehetőségével, ami nagy előnyt jelent partnereinknek, függetlenül attól, hogy 1 db járművel vagy több százzal rendelkeznek – jelzi Zölei Nikolett.
A költségcsökkentés támogatása a cél
Az elmúlt évek során jelentős átalakuláson ment keresztül a piac, mára a telematika mint önálló szolgáltatás nem fedi le az ügyféligényeket. A jelenlegi gazdasági helyzetben a fuvarozó cégek között annyira kiélezett a verseny, hogy a hatékonyságra való törekvés még fontosabbá vált.
– Két számjegyű az infláció, csökkent a fogyasztói hajlandóság, ezáltal visszaesett az ellátáshoz szükséges fuvarok száma. A csökkenő volumen mellett a flotta üzemeltetésének és a költségeknek az optimalizálása elengedhetetlenné vált. A fuvarozó cégek költéseinek több mint 50%-át teszik ki a működtetéssel kapcsolatos költségek, ezért erős a motivációjuk arra, hogy olyan komplex megoldást találjanak, ahol a napi üzemeltetés teljes folyamatát lefedve, a főbb költségpontokat egyszerre képesek optimalizálni – tájékoztat Balogh Ádám, az Eurowag country managere.
E mellett egyre több irányból érkezik igény arra, hogy a szolgáltatás az ügyfelek saját rendszereivel integrálható legyen és a különböző szerepkörökben lévő kollégákra szabott felületek biztosítva legyenek a számukra fontos információval. Eltérő módon kell támogatni a tulajdonos, a diszpécser és a sofőr munkáját az üzleti célok elérése érdekében.
Bővülő portfólió
A Webeye Telematics és a CVS Mobile egyesülése az Eurowag cégcsoporttal kiemelkedő lehetőséget kínál.
– Az Eurowag cégcsoport jelenleg egy olyan új platform fejlesztésén dolgozik, ami megoldást biztosít arra, hogy a fuvarkereslet és -kínálat megtalálja egymást és ezáltal a szolgáltatást igénybe vevők számára egy hatékonyabb erőforrás-kihasználás váljon elérhetővé. Ennek a platformnak a segítségével optimalizálhatóvá válik a tervezett útvonal a legjobb áron történő üzemanyaghoz és útdíjhoz való hozzáféréssel. Szolgáltatási portfóliónk folyamatosan bővül, ebben az évben a telematikával, de hamarosan érkezik a TMS- és a munkaidőmenedzsment-szolgáltatás is. Célunk az ügyfelek teljes körű támogatása üzleti céljaik elérésében – jegyzi meg Balogh Ádám. //
Kapcsolódó cikkeink
Az ár-érték arány az úr, de többet is költenénk…
A Business Days konferencián Mekler Anita, a PwC Magyarország cégtársa…
Tovább olvasom >Lavazza Espresso Maestro Nespresso kompatibilis kapszulák
Élvezd azon földrész aromáit, ahol a fák mélyen lélegeznek, és…
Tovább olvasom >Fenntartható flották, új kihívások
Az FMCG szektor folyamatos változásai új kihívások elé állítják a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >