Ökológiai lábnyoma jelentős további csökkentését vállalta a COCA-COLA HBC 2020-ig
A Coca-Cola HBC, mely a Coca-Cola termékek egyik legnagyobb palackozójaként idén harmadszor is a világ legfenntarthatóbban működő palackozója a Dow Jones Fenntarthatósági Index (DJSI) szerint, 7 új, ambiciózus vállalást tett közzé, mely célokat a vállalatnak 2020-ig kell elérnie.
A vállalat most közzétett új célkitűzései:
• A teljes energiafelhasználás 40 százalékát megújuló és tiszta forrásból fedezi;
• A piacra bocsátott csomagolást átlagban 40 százalékban újrahasznosítja;
• Az összes PET palack 20 százalékát újrahasznosított vagy megújuló alapanyagból állítja elő;
• Az egy liter üdítőre számított csomagolás mennyiségét 25 százalékkal csökkenti;
• A legfontosabb mezőgazdasági alapanyagok minimum 95 százalékát a fenntartható mezőgazdasági beszerzésre vonatkozó irányelveknek alapján szerzi be;
• Az éves adó előtti nyerségének 2 százalékát közösségfejlesztésre fordítja;
• Megduplázza, 10 százalékra növeli azoknak a munkavállalóknak a számát, akik munkaidőben önkéntes munkát végeznek;
A 2020-ra kitűzött 7 új fenntarthatósági vállalás célja, hogy a 28 országban jelen lévő – Magyarországon regionális gyártóközpontot működtető – cégcsoport tovább csökkentse ökológiai lábnyomát termelési hatékonyságának növelésével párhuzamosan, és stabilan, kiszámítható partnerként támogassa a közösségeket működési területén. A Coca-Cola HBC új vállalásait az ENSZ által megfogalmazott 17 fenntarthatósági céllal (Sustainable Development Goals) összhangban fogalmazta meg.
A hét új cél a 2015-ben bejelentett két korábbi, szintén 2020-ra vonatkozó vállalást egészíti ki, melyek szerint a cégcsoport vízfelhasználását 30, közvetlen szén-dioxid kibocsátását[1] pedig 50 százalékkal csökkenti az évtized végére.
Az elmúlt két évben a Coca-Cola HBC a vízfelhasználását már 2,1 milliárd literrel csökkentette. Ez a mennyiség elegendő lenne arra, hogy a Földön élő mind a hétmilliárd ember egy-egy pohár vizet igyon belőle.
A vállalat ökológiai lábnyoma jóval kisebb lett az elmúlt öt évben annak köszönhetően is, hogy a csoport szén-dioxid kibocsátása 1,07 millió tonnával csökkent, mely 200 000 személyautó éves széndioxid-kibocsátásának felel meg. Mindezt energiahatékony és alacsony kibocsátást elősegítő technológiák használatával, és erre irányuló befektetésekkel érte el a vállalat.
A CCHBC 2015-ben 8,2 millió eurót – adózás előtti nyereségének 2,3 százaléka – fordított közösségi programokra, támogatva a mozgást, a környezetvédelmet, a vízgazdálkodást, és a fiatalok képességfejlesztését több mint 230 civil szervezettel együttműködve.
“A ma bejelentett ambiciózus és pontosan mérhető vállalásaink jól tükrözik a fenntarthatóság iránti elkötelezettségünket. A kitűzött célok a fenntartható növekedést biztosító üzleti stratégiánk szerves elemei, melyeknek köszönhetően a Coca-Cola HBC immár harmadik egymást követő évben került az italgyártó vállalatok fenntarthatósági ranglistájának élére. Az üzleti döntéseink és hosszú távú befektetéseink is azt hivatottak biztosítani, hogy fenntartható értéket teremtsünk” – mondta Dimitris Lois, Coca-Cola HBC vezérigazgatója.
Termékek mindenkinek, mindenkor – választék és innovatív csomagolás
A Coca-Cola HBC 28 országban van jelen, így több millióan fogyasztják a termékeiket nap mint nap. A vállalat színes termékpalettája követi a változó fogyasztói igényeket: a 2015-ben értékesített italoknak már közel egyharmadát a gyümölcslé, az ásványvíz és a jegestea adta, míg 2001-ben ez az arány még mindössze 10 százalék volt. A gyümölcslé eladás 2015-ben 8 százalékkal nőtt. Emellett az alacsony kalóriatartalmú és kalóriamentes italok is jelentősen hozzájárultak a 25 százalékos növekedéshez.
A Coca-Cola HBC kifejezetten nagy hangsúlyt fektet arra, hogy italait innovatív csomagolásban dobja piacra. A legmodernebb technológiák segítségével alkották meg az 50 százalékban újrahasznosított anyagból készült PET palackokat, valamint az addig használtaknál 22 százalékkal könnyebb úgynevezett „Twist” palackot. Emellett több országban megjelentek már a 30 százalékban növény alapú, 100 százalékban újrahasznosítható PLANTBottle® palackok is. Ez utóbbiak az elmúlt évben igazi sikertörténetet írtak, hiszen a tavalyi évhez viszonyítva 254 százalékkal nőtt a felhasználásuk. Jelenleg a 28 Coca-Cola HBC országból 10-ben érhetők már el, a csatlakozó országok száma egyre nő.
A sikerből a Coca-Cola HBC Magyarország is kivette a részét. A hazai leányvállalat a megújuló energiák használatát kiemelten fontos területnek tekinti. „Nagy örömünkre szolgál, hogy a fenntartható, környezetbarát működés téren hatalmasat léptünk előre. A zalaszentgróti üzemünk ugyanis teljes mértékben megújuló energiával működik, vagyis ásványvizeinket 100 százalékban zöld energia felhasználásával állítjuk elő. Egyik fő célunk az ökológiai lábnyomunk csökkentése, és ez a nagyszerű eredmény jelentősen hozzájárul ehhez” – mondta Minas Agelidis, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója.
2015-ös főbb adatok:
• 33 311 munkavállaló
• 43 ezer beszállító
• 1,3 milliárd euró értékű helyi beszerzés
• 271 millió euró adóbefizetés
• 11,7 százalékos közvetlen szén-dioxid-kibocsátás-csökkentés (2014-hez képest)
• 7,2 százalékkal hatékonyabb energiafelhasználás (2014-hez képest)
• 19,4 százalékkal több újrahasznosított PET palack használata (2014-hez képest)
• 87 százalékos csoportszintű fenntarthatósági elköteleződés
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >