Ők mondták – Az újságíró berlini noteszéből
„Mi tanítottuk meg a vásárlókat arra, hogy az árra fokuszáljanak. Emiatt most új értékeket kell létrehoznunk, amelyek érdekében előre szükséges tudnunk, hogy újdonságainkra milyen módon, mennyire pozitívan reagálnak majd vevőink és fogyasztóink.”
Kees Jacobs, a francia Capgemini tanácsadó cég igazgatója„Amikor a csomagolóanyagok adóját emelik a politikusok, elfelejtik, hogy a csomagolással meghosszabbodik a termékek élettartama, és tovább őrzik meg a minőségüket. A jobb csomagolás következtében kevesebb veszteség éri a kiskereskedőket és a gyártókat.”
Dick Boer, a holland Royal Ahold kereskedelmi vállalat alelnöke
„A fogyasztócentrikus kiskereskedelem a vevői lojalitás adataival kezdődik. A kiskereskedelmi vállalatok vevőkártyáiból a lojalitásról nyert adatok verhetetlen ismereteket adnak a fogyasztókról.”
Steve Gray, a brit Emnos tanácsadó cég cégvezetője
„Miért jön a vevő a boltba? A vásárlás önmagában is, és a hasznossága is értéket jelent számára. Több boltot különböző céllal keres fel. Például egyikben gyorsan meg akar venni valamit, a másik közel van, a harmadikban előnyös akciókat keres. Ezért a vevők vásárláshelyi viselkedését érdemes a boltválasztással együtt vizsgálni.”
Rita Marzian, a Metro-csoport ECR osztályvezetője
„Itt az ideje, hogy megszabaduljunk a nem tervezett vásárlások mítoszától. Széles körben elterjedt ugyanis a hiedelem, hogy a vevők vásárlásaik jelentős részét nem tervezik előre. Ezt minden bizonnyal az eladáshelyi kommunikációban érdekelt reklámcégek terjesztik. A mi kutatásaink szerint a kategóriák vásárlásának csak 20 százaléka nem tervezett. Ugyanakkor a nem tervezett vásárlások aránya eltér a különböző kosárértékek között. Az egyes háztartások között jelentősek a különbségek a nem tervezett vásárlások tekintetében.”
Daniel Corsten, a svájci Sankt Gallen Egyetemen a logisztikai intézet igazgatóhelyettese, az ECR Journal kiadója
„A vevők a boltban nemigen akarnak gondolkozni. Erre mindig érdemes tekintettel lenni, amikor a vásárlókra vonatkozó ismereteket igyekszünk hasznosítani a gyakorlatban.”
Dan Glei, az Ahold USA alelnöke
„A fogyasztói árak megállapításánál célszerű arra fokuszálni, hogy árérzékeny termékeket akarunk eladni árérzékeny fogyasztóknak. Saját praxisomban fordult elő, hogy az árazás fogyasztócentrikus optimalizálásával egy jelentős kiskereskedelmi vállalat 18 millió eurót takarított meg.”
Steve Gray, a brit Emnos tanácsadó cég cégvezetője
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >