Ők mondták – Az újságíró berlini noteszéből
„Mi tanítottuk meg a vásárlókat arra, hogy az árra fokuszáljanak. Emiatt most új értékeket kell létrehoznunk, amelyek érdekében előre szükséges tudnunk, hogy újdonságainkra milyen módon, mennyire pozitívan reagálnak majd vevőink és fogyasztóink.”
Kees Jacobs, a francia Capgemini tanácsadó cég igazgatója„Amikor a csomagolóanyagok adóját emelik a politikusok, elfelejtik, hogy a csomagolással meghosszabbodik a termékek élettartama, és tovább őrzik meg a minőségüket. A jobb csomagolás következtében kevesebb veszteség éri a kiskereskedőket és a gyártókat.”
Dick Boer, a holland Royal Ahold kereskedelmi vállalat alelnöke
„A fogyasztócentrikus kiskereskedelem a vevői lojalitás adataival kezdődik. A kiskereskedelmi vállalatok vevőkártyáiból a lojalitásról nyert adatok verhetetlen ismereteket adnak a fogyasztókról.”
Steve Gray, a brit Emnos tanácsadó cég cégvezetője
„Miért jön a vevő a boltba? A vásárlás önmagában is, és a hasznossága is értéket jelent számára. Több boltot különböző céllal keres fel. Például egyikben gyorsan meg akar venni valamit, a másik közel van, a harmadikban előnyös akciókat keres. Ezért a vevők vásárláshelyi viselkedését érdemes a boltválasztással együtt vizsgálni.”
Rita Marzian, a Metro-csoport ECR osztályvezetője
„Itt az ideje, hogy megszabaduljunk a nem tervezett vásárlások mítoszától. Széles körben elterjedt ugyanis a hiedelem, hogy a vevők vásárlásaik jelentős részét nem tervezik előre. Ezt minden bizonnyal az eladáshelyi kommunikációban érdekelt reklámcégek terjesztik. A mi kutatásaink szerint a kategóriák vásárlásának csak 20 százaléka nem tervezett. Ugyanakkor a nem tervezett vásárlások aránya eltér a különböző kosárértékek között. Az egyes háztartások között jelentősek a különbségek a nem tervezett vásárlások tekintetében.”
Daniel Corsten, a svájci Sankt Gallen Egyetemen a logisztikai intézet igazgatóhelyettese, az ECR Journal kiadója
„A vevők a boltban nemigen akarnak gondolkozni. Erre mindig érdemes tekintettel lenni, amikor a vásárlókra vonatkozó ismereteket igyekszünk hasznosítani a gyakorlatban.”
Dan Glei, az Ahold USA alelnöke
„A fogyasztói árak megállapításánál célszerű arra fokuszálni, hogy árérzékeny termékeket akarunk eladni árérzékeny fogyasztóknak. Saját praxisomban fordult elő, hogy az árazás fogyasztócentrikus optimalizálásával egy jelentős kiskereskedelmi vállalat 18 millió eurót takarított meg.”
Steve Gray, a brit Emnos tanácsadó cég cégvezetője
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >