OFA – a támogatás új formája a védjegyhasználat finanszírozása
Együttműködési megállapodást kötött az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. (OFA) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. Ennek keretében az OFA az általa mentorált szociális szövetkezeteket oly módon is támogatja, hogy finanszírozza számukra a védjegyhasználat költségeit.
Csaknem 160 önkormányzati tulajdonnal rendelkező szociális szövetkezetet mentorálnak – mondta el Patai Balázs programvezető. „Ezek az építőipari tevékenységtől kezdve a szállásadáson, vendéglátáson át az élelmiszer-előállításig sokféle területen működnek. Öt éve kezdtük a programot. Vállalkozásaink tavaly értek el arra a szintre, hogy rendelkeznek a szükséges tárgyi és személyi feltételekkel, képesek megfelelő minőségű és volumenű terméket előállítani. A következő szint az értékesítés támogatása. Arra számítunk, hogy a védjegyek segítséget jelentenek mind a fogyasztók elérése, mind az üzletláncba kerülés szempontjából.
Közel 50 szövetkezet profilja illeszthető a védjegyhasználói körhöz. Több mint húszan már megkapták a használati jogot, vagy a minősítési eljárás utolsó fázisában vannak.”
Patai Balázs hozzátette: ezek 5-10 főt foglalkoztató mikrovállalkozások. Jellemzően vidéki bázisúak, manufakturális, kézműves termékeket állítanak elő, hagyományos recept alapján, tartósítószer-mentesen. Készítményeik már rendelkeztek a forgalomba hozási engedélyekkel, a Magyar Termék tanúsítványához csak finomhangolást kellett végrehajtani. A száraztésztától, fűszerpaprika-őrleménytől kezdve a különböző lekvárokon, chutney-kon, húskészítményeken, borokon, pálinkákon, szörpökön át a higiéniai termékekig széles a termékskálájuk.
Hárman az első körben minősítési tanúsítványt szerzett szövetkezetek közül:
Trizsi Ízek (Trizs): gyümölcsökből, gyógynövényekből készítenek lekvárokat, szörpöket és desszertet.
Balmaz Tésztagyártó (Balmazújváros): száraztésztáikat kézműves biopiacokon értékesítik.
Minden Ami Zöldség (Klárafalva): zöldségeket csomagolnak, több kiskereskedelmi hálózatnak is szállítanak. //
Kapcsolódó cikkeink
A helyi termékek ereje
Az Auchan Magyarország Kft. magyar termékekért tett tevékenységét ezüstéremmel jutalmazták az…
Tovább olvasom >PENNY: elköteleződés a hazai értékek mellett
2024-ben a PENNY számára a magyar termékek iránti elköteleződés különösen…
Tovább olvasom >Kiemelt figyelmet fordít a hazai termékekre a TISZA-COOP
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2024 verseny szakmai különdíját idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >