OFA – a támogatás új formája a védjegyhasználat finanszírozása
Együttműködési megállapodást kötött az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. (OFA) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. Ennek keretében az OFA az általa mentorált szociális szövetkezeteket oly módon is támogatja, hogy finanszírozza számukra a védjegyhasználat költségeit.

Patai Balázs
programvezető
OFA
Csaknem 160 önkormányzati tulajdonnal rendelkező szociális szövetkezetet mentorálnak – mondta el Patai Balázs programvezető. „Ezek az építőipari tevékenységtől kezdve a szállásadáson, vendéglátáson át az élelmiszer-előállításig sokféle területen működnek. Öt éve kezdtük a programot. Vállalkozásaink tavaly értek el arra a szintre, hogy rendelkeznek a szükséges tárgyi és személyi feltételekkel, képesek megfelelő minőségű és volumenű terméket előállítani. A következő szint az értékesítés támogatása. Arra számítunk, hogy a védjegyek segítséget jelentenek mind a fogyasztók elérése, mind az üzletláncba kerülés szempontjából.
Közel 50 szövetkezet profilja illeszthető a védjegyhasználói körhöz. Több mint húszan már megkapták a használati jogot, vagy a minősítési eljárás utolsó fázisában vannak.”
Patai Balázs hozzátette: ezek 5-10 főt foglalkoztató mikrovállalkozások. Jellemzően vidéki bázisúak, manufakturális, kézműves termékeket állítanak elő, hagyományos recept alapján, tartósítószer-mentesen. Készítményeik már rendelkeztek a forgalomba hozási engedélyekkel, a Magyar Termék tanúsítványához csak finomhangolást kellett végrehajtani. A száraztésztától, fűszerpaprika-őrleménytől kezdve a különböző lekvárokon, chutney-kon, húskészítményeken, borokon, pálinkákon, szörpökön át a higiéniai termékekig széles a termékskálájuk.
Hárman az első körben minősítési tanúsítványt szerzett szövetkezetek közül:
Trizsi Ízek (Trizs): gyümölcsökből, gyógynövényekből készítenek lekvárokat, szörpöket és desszertet.
Balmaz Tésztagyártó (Balmazújváros): száraztésztáikat kézműves biopiacokon értékesítik.
Minden Ami Zöldség (Klárafalva): zöldségeket csomagolnak, több kiskereskedelmi hálózatnak is szállítanak. //
Kapcsolódó cikkeink
Erős márkák tejben fürösztve
A tejszeletek piaca az infláció csillapodtával helyreállt, az eladási volumenek…
Tovább olvasom >A zöld kommunikáció csak megfelelő módon használva előny
Az elmúlt években alapvetően változott meg a fogyasztói magatartás, sokkal…
Tovább olvasom >A helyi termékek ereje
Az Auchan Magyarország Kft. magyar termékekért tett tevékenységét ezüstéremmel jutalmazták az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >