OFA – a támogatás új formája a védjegyhasználat finanszírozása
Együttműködési megállapodást kötött az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. (OFA) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. Ennek keretében az OFA az általa mentorált szociális szövetkezeteket oly módon is támogatja, hogy finanszírozza számukra a védjegyhasználat költségeit.
Csaknem 160 önkormányzati tulajdonnal rendelkező szociális szövetkezetet mentorálnak – mondta el Patai Balázs programvezető. „Ezek az építőipari tevékenységtől kezdve a szállásadáson, vendéglátáson át az élelmiszer-előállításig sokféle területen működnek. Öt éve kezdtük a programot. Vállalkozásaink tavaly értek el arra a szintre, hogy rendelkeznek a szükséges tárgyi és személyi feltételekkel, képesek megfelelő minőségű és volumenű terméket előállítani. A következő szint az értékesítés támogatása. Arra számítunk, hogy a védjegyek segítséget jelentenek mind a fogyasztók elérése, mind az üzletláncba kerülés szempontjából.
Közel 50 szövetkezet profilja illeszthető a védjegyhasználói körhöz. Több mint húszan már megkapták a használati jogot, vagy a minősítési eljárás utolsó fázisában vannak.”
Patai Balázs hozzátette: ezek 5-10 főt foglalkoztató mikrovállalkozások. Jellemzően vidéki bázisúak, manufakturális, kézműves termékeket állítanak elő, hagyományos recept alapján, tartósítószer-mentesen. Készítményeik már rendelkeztek a forgalomba hozási engedélyekkel, a Magyar Termék tanúsítványához csak finomhangolást kellett végrehajtani. A száraztésztától, fűszerpaprika-őrleménytől kezdve a különböző lekvárokon, chutney-kon, húskészítményeken, borokon, pálinkákon, szörpökön át a higiéniai termékekig széles a termékskálájuk.
Hárman az első körben minősítési tanúsítványt szerzett szövetkezetek közül:
Trizsi Ízek (Trizs): gyümölcsökből, gyógynövényekből készítenek lekvárokat, szörpöket és desszertet.
Balmaz Tésztagyártó (Balmazújváros): száraztésztáikat kézműves biopiacokon értékesítik.
Minden Ami Zöldség (Klárafalva): zöldségeket csomagolnak, több kiskereskedelmi hálózatnak is szállítanak. //
Kapcsolódó cikkeink
Hazai termékekkel lehet nyerni a Rossmannban
Közös nyereményjátékot indít a drogériában is megtalálható magyar termékek népszerűsítéséért…
Tovább olvasom >A MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. együttműködési megállapodást kötött az Oktatási Hivatallal
Az Oktatási Hivatallal kötött együttműködési megállapodást a MAGYAR TERMÉK Nonprofit…
Tovább olvasom >Új dimenziót nyit a kiskereskedelmi forgalom mérésben a Háztartáspanel – Consumer Panel Hungary GfK Kft. és a Retail Zoom együttműködési megállapodása
Egy rendkívüli jelentőséggel bíró együttműködési megállapodás, mely egyesíti a Háztartáspanel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >