OFA – a támogatás új formája a védjegyhasználat finanszírozása
Együttműködési megállapodást kötött az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. (OFA) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. Ennek keretében az OFA az általa mentorált szociális szövetkezeteket oly módon is támogatja, hogy finanszírozza számukra a védjegyhasználat költségeit.
Csaknem 160 önkormányzati tulajdonnal rendelkező szociális szövetkezetet mentorálnak – mondta el Patai Balázs programvezető. „Ezek az építőipari tevékenységtől kezdve a szállásadáson, vendéglátáson át az élelmiszer-előállításig sokféle területen működnek. Öt éve kezdtük a programot. Vállalkozásaink tavaly értek el arra a szintre, hogy rendelkeznek a szükséges tárgyi és személyi feltételekkel, képesek megfelelő minőségű és volumenű terméket előállítani. A következő szint az értékesítés támogatása. Arra számítunk, hogy a védjegyek segítséget jelentenek mind a fogyasztók elérése, mind az üzletláncba kerülés szempontjából.
Közel 50 szövetkezet profilja illeszthető a védjegyhasználói körhöz. Több mint húszan már megkapták a használati jogot, vagy a minősítési eljárás utolsó fázisában vannak.”
Patai Balázs hozzátette: ezek 5-10 főt foglalkoztató mikrovállalkozások. Jellemzően vidéki bázisúak, manufakturális, kézműves termékeket állítanak elő, hagyományos recept alapján, tartósítószer-mentesen. Készítményeik már rendelkeztek a forgalomba hozási engedélyekkel, a Magyar Termék tanúsítványához csak finomhangolást kellett végrehajtani. A száraztésztától, fűszerpaprika-őrleménytől kezdve a különböző lekvárokon, chutney-kon, húskészítményeken, borokon, pálinkákon, szörpökön át a higiéniai termékekig széles a termékskálájuk.
Hárman az első körben minősítési tanúsítványt szerzett szövetkezetek közül:
Trizsi Ízek (Trizs): gyümölcsökből, gyógynövényekből készítenek lekvárokat, szörpöket és desszertet.
Balmaz Tésztagyártó (Balmazújváros): száraztésztáikat kézműves biopiacokon értékesítik.
Minden Ami Zöldség (Klárafalva): zöldségeket csomagolnak, több kiskereskedelmi hálózatnak is szállítanak. //
Kapcsolódó cikkeink
A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Szerencseszéf nyereményjáték A Magyar Termék Nonprofit Kft. közösségi aktivitása
A Magyar Termék Nonprofit Kft. 14. alkalommal indította el népszerű Szerencseszéf nyereményjátékát,…
Tovább olvasom >Agóra-Vízió: A Magyar Termékek iránt a jövőben sem csökken majd a kereslet
Rendkívül sikeres 10. jubileumi konferenciát tartott a Magyar Termék Nonprofit Kft.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >