Nyugati luxusmárkákat ajándékoznak legszívesebben a kínai gazdagok
Ha ajándékozásról van szó, a jól ismert nyugati márkákat részesítik előnyben a kínai gazdagok, akik akár több tízmillió forintos nagyságrendben költenek évente ajándékra – derül ki a Hurun kutatóintézet felméréséből.
Leggyakrabban Louis Vuitton, Cartier és Hermes termékeket adnak ajándékba barátaiknak és üzleti partnereiknek a kínai milliomosok – derül ki a Hurun kutatóintézet legújabb felméréséből. A top tizes listán öt helyezett francia márka – a dobogósok mellett a Chanel és a Dior -, az olasz Prada és az Armani, a svájci Rolex és az amerikai Apple szerepel. Az élmezőnyt hazai részről csupán egyetlen cég, a Moutai italgyártó képviseli, melyet a Hurun – a Louis Vuitton, a Hermes és a BMW után – negyedik helyre sorol a világ legértékesebb márkáinak listáján.
Az ajándékozás a kínai kultúra szerves része, az üzletkötéshez is hozzátartozik. Az ajándék értéke az ajándékot kapó személy fontosságát fejezi ki, ezt pedig a jól ismert és köztudottan nagyon drága termékek hangsúlyozzák igazán.
A felmérés során megkérdezett, a kereskedőcéget vezető Kuan Hung-szeng (Guan Hongsheng) például úgy nyilatkozott: tavaly több mint egymillió jüant (40 millió forint) költött üzleti partnereinek adott ajándékokra. Ezek közt több mint 40 iPhone, hét iPad2, több tucat Macbook, Cartier-, Hermes- és Montblanc-termék szerepelt – mondta el Kuan.
A leggazdagabb kínaiak listáját is összeállító Hurun a mostani felmérés során félezer tehetős kínait kérdezett meg márkákat illető preferenciáiról, fogyasztói szokásairól és életmódjáról. A kutatásban részt vevők legalább 10 millió jüan (400 millió forint) személyes vagyonnal rendelkeznek, 54 közülük több mint 100 millió jüant (4 milliárd forint) tudhat magáénak. A válaszadók átlagvagyona 63 millió jüan (2,5 milliárd forint), átlagosan két bankszámlával, négy órával és három autóval rendelkeznek – mondta el Rupert Hoogewerf, a Hurun elnöke. A felmérésből az is kiderül: a kínai gazdagok legtöbbet utazásra, gyermekeik taníttatására, szórakozásra és ajándékokra költik. Megtakarításaikat többnyire ingatlanba, aranyba és fix jövedelmű értékpapírokba fektetik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >