Nyugati luxusmárkákat ajándékoznak legszívesebben a kínai gazdagok
Ha ajándékozásról van szó, a jól ismert nyugati márkákat részesítik előnyben a kínai gazdagok, akik akár több tízmillió forintos nagyságrendben költenek évente ajándékra – derül ki a Hurun kutatóintézet felméréséből.
Leggyakrabban Louis Vuitton, Cartier és Hermes termékeket adnak ajándékba barátaiknak és üzleti partnereiknek a kínai milliomosok – derül ki a Hurun kutatóintézet legújabb felméréséből. A top tizes listán öt helyezett francia márka – a dobogósok mellett a Chanel és a Dior -, az olasz Prada és az Armani, a svájci Rolex és az amerikai Apple szerepel. Az élmezőnyt hazai részről csupán egyetlen cég, a Moutai italgyártó képviseli, melyet a Hurun – a Louis Vuitton, a Hermes és a BMW után – negyedik helyre sorol a világ legértékesebb márkáinak listáján.
Az ajándékozás a kínai kultúra szerves része, az üzletkötéshez is hozzátartozik. Az ajándék értéke az ajándékot kapó személy fontosságát fejezi ki, ezt pedig a jól ismert és köztudottan nagyon drága termékek hangsúlyozzák igazán.
A felmérés során megkérdezett, a kereskedőcéget vezető Kuan Hung-szeng (Guan Hongsheng) például úgy nyilatkozott: tavaly több mint egymillió jüant (40 millió forint) költött üzleti partnereinek adott ajándékokra. Ezek közt több mint 40 iPhone, hét iPad2, több tucat Macbook, Cartier-, Hermes- és Montblanc-termék szerepelt – mondta el Kuan.
A leggazdagabb kínaiak listáját is összeállító Hurun a mostani felmérés során félezer tehetős kínait kérdezett meg márkákat illető preferenciáiról, fogyasztói szokásairól és életmódjáról. A kutatásban részt vevők legalább 10 millió jüan (400 millió forint) személyes vagyonnal rendelkeznek, 54 közülük több mint 100 millió jüant (4 milliárd forint) tudhat magáénak. A válaszadók átlagvagyona 63 millió jüan (2,5 milliárd forint), átlagosan két bankszámlával, négy órával és három autóval rendelkeznek – mondta el Rupert Hoogewerf, a Hurun elnöke. A felmérésből az is kiderül: a kínai gazdagok legtöbbet utazásra, gyermekeik taníttatására, szórakozásra és ajándékokra költik. Megtakarításaikat többnyire ingatlanba, aranyba és fix jövedelmű értékpapírokba fektetik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >