Nyugat-Európa meghódítására készül a CBA
A párizsi nemzetközi mezőgazdasági szakkiállítás magyar standjának sikere azt mutatja, hogy a külpiacon igény van a kiváló minőségű magyar élelmiszerekre, ezért a CBA hungaricum delikát üzletek nyitását tervezi Párizsban, Berlinben, Brüsszelben és Londonban – nyilatkozta Fodor Attila, az élelmiszeripari üzletlánc kommunikációs igazgatója.
Kormányzati és vállalkozói összefogásban negyvenhét magyar termelő és gyártó mutatta be 327 termékét február 19. és 27. között a 48. Nemzetközi Mezőgazdasági Szakkiállítás magyar standján, Párizsban.
A CBA az Agrár Marketing Centrum és a Magyar Turizmus Zrt. együttműködésével létrejött kiállítás összköltsége több mint százmillió forint volt, amelyhez az Agrármarketing Centrum negyvenmillió forinttal járult hozzá meghatározott feladatok ellátásaként. Fodor Attila hangsúlyozta, hogy a magyar agrárium akkor tud versenyképes lenni, ha meg tudja veti a lábát a külföldi piacokon is.
A CBA tájékoztatása szerint a kiállítás ideje alatt több mint 20 ezer látogató kereste fel a magyar standot, 7500-an vásároltak magyar ételspecialitásokat és hungaricum termékeket.
A CBA kommunikációs igazgatója elmondta, hogy még keresik a hungaricum termékeket külföldön árusító üzletek pontos helyét, országonként eltérőek az adottságot, így nem lehet még pontosan, megmondani, mekkora befektetést jelent majd egy-egy bolt megnyitása. Cél olyan helyeken nyitni a hungaricum delikát üzleteket és a hozzájuk kapcsolódó gasztronómiát is felvonultató bisztrókat, ahol sokan megfordulnak.
Fodor Attila kiemelte: mivel társaságuk profitorientált, így hosszabb távon azzal számolnak, hogy beruházásaik megtérülnek. „Nem kergetünk délibábot, tudatában vagyunk annak, hogy ez nem egy rövid távon megtérülő beruházás, hanem egyfajta küldetés is a termékek külföldre juttatása” – mondta Fodor Attila.
A kommunikációs igazgató elmondta, hogy a párizsi kiállítás modellje – vagyis az, hogy az Agrár Marketing Centrum, a Magyar Turizmus Zrt. és a CBA közösen szervezi meg a külföldi megjelenést – újszerű volt, és bevált. Szerinte van arra lehetőség, hogy ezt az új modellt tovább gondolják a szereplők a nemzeti érdekek mentén, az országimázs növelése érdekében – írja a vallalkozoinegyed.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Revolut: helyi fiók és magyar vezető a láthatáron
A Revolut a „nagyon közeli jövőben” magyarországi fióktelep nyitását és…
Tovább olvasom >Egy self-made sztár kedvence – Ilyen lesz Dzsúdló Mekis menüje
A McDonald’s a hírességek kedvenc Mekis rendeléseit felsorakoztató kampányának legújabb…
Tovább olvasom >