Nyolcvanmilliárd forintot költünk sajtra
Egyik legnagyobb forgalmú élelmiszerünk, a sajt kiskereskedelmi eladása értékben stabil, meghaladja az évi 80 milliárd forintot – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
Mennyiségben 3 százalékkal bővült a piac 2008 májusa és 2009 áprilisa között, az előző hasonló időszakhoz képest. A kedvező trend egyik fő oka, hogy a sajt beleilleszkedik a fogyasztók egészséges étkezésre való törekvésébe.
A beszerzési helyek fontossága szinte változatlan.. A hipermarket ugyanis a – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalom 46 százalékát vitte el, ugyanúgy mint a legutóbbi évben és azt megelőzően. A főleg szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2500 négyzetméteres csatorna mutatója 35-ről 36 százalékra emelkedett.
A sajt a harmadik legnagyobb forgalmú kategória – a húskészítmény és a sör után – a Nielsen által mért 90 élelmiszer termékcsoport sorában, melynek ára egyik évről a másikra 17 százalékkal csökkent.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Uniós adó jöhet az ultrafeldolgozott élelmiszerekre és az alkoholos üdítőkre – készül az EU első kardiovaszkuláris akcióterve
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Baltikum felé nyit a magyar élelmiszerexport
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ipari alkoholgyártás: sokkal több mindenben jelen van, mint gondolnánk
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >


