Nyolcvanmilliárd forintot költünk sajtra
Egyik legnagyobb forgalmú élelmiszerünk, a sajt kiskereskedelmi eladása értékben stabil, meghaladja az évi 80 milliárd forintot – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
Mennyiségben 3 százalékkal bővült a piac 2008 májusa és 2009 áprilisa között, az előző hasonló időszakhoz képest. A kedvező trend egyik fő oka, hogy a sajt beleilleszkedik a fogyasztók egészséges étkezésre való törekvésébe.
A beszerzési helyek fontossága szinte változatlan.. A hipermarket ugyanis a – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalom 46 százalékát vitte el, ugyanúgy mint a legutóbbi évben és azt megelőzően. A főleg szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2500 négyzetméteres csatorna mutatója 35-ről 36 százalékra emelkedett.
A sajt a harmadik legnagyobb forgalmú kategória – a húskészítmény és a sör után – a Nielsen által mért 90 élelmiszer termékcsoport sorában, melynek ára egyik évről a másikra 17 százalékkal csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A kormány kompenzációval segíti a sertéstartó gazdákat
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
Egy különleges alkalomból szervezetett partnertalálkozót a Hungaria, az eseménnyel az…
Tovább olvasom >Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >