Nyolcvanmilliárd forintot költünk sajtra
Egyik legnagyobb forgalmú élelmiszerünk, a sajt kiskereskedelmi eladása értékben stabil, meghaladja az évi 80 milliárd forintot – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
Mennyiségben 3 százalékkal bővült a piac 2008 májusa és 2009 áprilisa között, az előző hasonló időszakhoz képest. A kedvező trend egyik fő oka, hogy a sajt beleilleszkedik a fogyasztók egészséges étkezésre való törekvésébe.
A beszerzési helyek fontossága szinte változatlan.. A hipermarket ugyanis a – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalom 46 százalékát vitte el, ugyanúgy mint a legutóbbi évben és azt megelőzően. A főleg szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2500 négyzetméteres csatorna mutatója 35-ről 36 százalékra emelkedett.
A sajt a harmadik legnagyobb forgalmú kategória – a húskészítmény és a sör után – a Nielsen által mért 90 élelmiszer termékcsoport sorában, melynek ára egyik évről a másikra 17 százalékkal csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Lassanként visszaépülhet a kiskereskedelmi forgalom és lakossági fogyasztás
A kiskereskedelmi forgalom alakulása és a lakossági fogyasztás visszaépülése az…
Tovább olvasom >Túl vagyunk 2 millió visszaváltott palackon, de még vannak gondok
Az év eleje óta Magyarországon vissza lehet váltani a fém,…
Tovább olvasom >Ausztriában lassult az infláció júniusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >