Nyolcszáz üzlettel bővíti hálózatát az Aldi US 2028 végéig
Eddigi legnagyratörőbb tervét jelentette be az Aldi Egyesült Államokbeli terjeszkedésével kapcsolatban. A kiskereskedő 2028 végéig 800 üzlettel kívánja bővíteni hálózatát részben új üzletek nyitása, részben pedig üzletátalakítások révén.
Terveivel összhangban az Aldi lezárta a Southeastern Grocers (SEG), valamint annak tulajdonában álló Winn-Dixie és Harveys Supermarket láncok akvizícióját, amely jelentős növekedést eredményezhet a délkeleti régióban, hiszen az üzletek száma Alabama, Florida, Georgia, Louisiana és Missisippi államban mintegy 400-zal nő.
Az Aldi több mint 9 milliárd dollárt fektet az elkövetkező öt évben a terjeszkedésbe. A diszkontlánc megszilárdítja a már most is erőteljes jelenlétét északkeleten és középnyugaton, és 2028 végéig mindkét régióban közel 330-zal bővíti üzletei számát. A vállalat nyugaton is növelni kívánja jelenlétét további lokációk létesítésével Dél-Kaliforniában és Phoenixben – és új olyan új városokban való megjelenéssel, mint Las Vegas.
Az új üzletnyitásokon keresztüli organikus növekedés mellett a következő néhány évben „jelentős” számú Winn-Dixie és Harveys szupermarket is Aldivá alakul át. Az illinois-i székhelyű kiskereskedő a nyár közepén kezdi meg az üzletek fokozatos átépítését: várhatóan 2024 második felében mintegy 50 üzletben kezdődnek meg a munkálatok, hogy többségük 2025-ben Aldi-üzletként nyisson meg újra.
A terjeszkedés során a vállalat célja továbbra is az, hogy pozitív hatást gyakoroljon a közösségekre, és garantálja, hogy környezeti lábnyoma nem növekszik az üzletek számával együtt. Ezért az Aldi olyan fenntartható elemekkel építi és alakítja át az üzleteket, mint például az energiahatékony LED-világítás, környezetbarát hűtőrendszerek, napelemes rendszerek a tetőkön.
A 38 államban több mint 2200 üzletet üzemeltető Aldi U.S. több mint 45 000 főt foglalkoztat – írja a Chain Store Age.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >150 millió dollárból bővíti a Nestlé USA dél-karolinai üzemét
A projekt keretében a vállalat egy újabb gyártósort telepít az…
Tovább olvasom >Új világkonyhamárkákat vezetett be a Nestlé
Új, nemzetközi gasztronómiai márkákat vezetett be a Nestlé az USA-ban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >