Nyolchavi mélypontra jutott a fogyasztói hangulat a világ legnagyobb gazdaságában
Nyolchavi mélypontot ért el júliusban a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből, amelynek előzetes eredményét pénteken tették közzé.
Júliusban a fogyasztói hangulatindex előzetes, becsült értéke az utóbbi nyolc hónap legalacsonyabb szintjére, 93,1 pontra csökkent a júniusi 95,1 pontról.
Elemzők 95,0 pontos végleges értéket vártak júliusra.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója a júniusi 83,9 pontról 80,2 pontra csökkent júliusban, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató pedig 112,5 pontról 113,2 pontra emelkedett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás júliusban 2,7 százalékra nőtt a júniusi 2,6 százalék után, az öt-tíz éves inflációs várakozás pedig a júniusi 2,5 százalékos szint után júliusban 2,6 százalék volt.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felméréskor legalább ötszáz embert kérdeznek meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >