Nyolcból egy 50 év feletti amerikainál mutatkoznak az egészségtelen ételektől való függőség jelei
Egy új felmérés szerint az idősebb amerikai fogyasztók jelentős része egészségtelen kapcsolatban áll az ultrafeldolgozott élelmiszerekkel.
Az eredményekből látszik, hogy az Egyesült Államokban a feldolgozott élelmiszerektől való esetleges függőség sokkal nagyobb arányban fordul elő a túlsúlyos, rossz mentális egészségi állapottal vagy elszigeteltségben élő idősebb felnőttek körében.
Az 50 és 80 év közöttiek mintegy 13%-a mutatta az ilyen élelmiszerektől és italoktól való függőség jeleit az elmúlt évben – derült ki az U-M Poll felméréséből.
Az arány sokkal magasabb a nők, mint a férfiak körében – különösen az 50-es és korai 60-as éveikben járó nők csoportjában. Magasabb volt ez az arány az idősebb önmagukat túlsúlyosnak, magányosnak, illetve közepes vagy rossz fizikai/mentális egészségben lévőnek valló felnőttek körében is.
A felmérést az U-M Institute for Healthcare Policy and Innovation végezte az AARP és a Michigan Medicine – az U-M egyetemi orvosi központja – támogatásával. A közvélemény-kutató csoport és a U-M pszichológusa, Ashley Gearhardt, Ph.D. 13 kérdésből álló kérdéssorral mérte, hogy az idősebb felnőttek tapasztalták-e és milyen gyakran a függőség alapvető mutatóit az ultrafeldolgozott élelmiszerekhez, így édességekhez, sós snackekhez, cukros üdítőkhöz és gyorséttermekhez való viszonyukban.
Az 50 és 80 év közötti válaszadók mintegy 13%-a mutatta effajta függőség jeleit – így intenzív sóvárgást, a fogyasztás csökkentésére való képtelenséget és elvonási tüneteket – az elmúlt évben.
Az eredmények alapján Gearhardt úgy véli, hogy e standard kérdéseket érdemes lenne az orvosi rendelőkben végzett szűrővizsgálatokba integrálni. Ez segíthetne azonosítani a függőséget okozó étkezési szokásokkal küzdő idősebb felnőtteket, akiket hasznos lehet táplálkozási tanácsadásra vagy olyan programokra beutalni, amelyek segíthetnek a függőséget okozó étkezési szokások kezelésében vagy az egészségesebb élelmiszerekhez való megfizethető áron történő hozzáférésben.
Gearhardt, az U-M Pszichológiai Tanszékének docense és az IHPI tagja, társfejlesztője a felmérésben használt Yale Food Addiction Scale nevű szabványosított kérdőívnek.
Kapcsolódó cikkeink
Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >1500 irodai munkahelyet szüntet meg a Walmart az USA-ban
A Walmart 1500 vállalati pozíció megszüntetését tervezi az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Hárommilliárd dolláros gyárfejlesztésbe kezd a Kraft Heinz az Egyesült Államokban
A Kraft Heinz bejelentette, hogy 3 milliárd dollárt fektet be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >