Nyolcból egy 50 év feletti amerikainál mutatkoznak az egészségtelen ételektől való függőség jelei
Egy új felmérés szerint az idősebb amerikai fogyasztók jelentős része egészségtelen kapcsolatban áll az ultrafeldolgozott élelmiszerekkel.
Az eredményekből látszik, hogy az Egyesült Államokban a feldolgozott élelmiszerektől való esetleges függőség sokkal nagyobb arányban fordul elő a túlsúlyos, rossz mentális egészségi állapottal vagy elszigeteltségben élő idősebb felnőttek körében.
Az 50 és 80 év közöttiek mintegy 13%-a mutatta az ilyen élelmiszerektől és italoktól való függőség jeleit az elmúlt évben – derült ki az U-M Poll felméréséből.
Az arány sokkal magasabb a nők, mint a férfiak körében – különösen az 50-es és korai 60-as éveikben járó nők csoportjában. Magasabb volt ez az arány az idősebb önmagukat túlsúlyosnak, magányosnak, illetve közepes vagy rossz fizikai/mentális egészségben lévőnek valló felnőttek körében is.
A felmérést az U-M Institute for Healthcare Policy and Innovation végezte az AARP és a Michigan Medicine – az U-M egyetemi orvosi központja – támogatásával. A közvélemény-kutató csoport és a U-M pszichológusa, Ashley Gearhardt, Ph.D. 13 kérdésből álló kérdéssorral mérte, hogy az idősebb felnőttek tapasztalták-e és milyen gyakran a függőség alapvető mutatóit az ultrafeldolgozott élelmiszerekhez, így édességekhez, sós snackekhez, cukros üdítőkhöz és gyorséttermekhez való viszonyukban.
Az 50 és 80 év közötti válaszadók mintegy 13%-a mutatta effajta függőség jeleit – így intenzív sóvárgást, a fogyasztás csökkentésére való képtelenséget és elvonási tüneteket – az elmúlt évben.
Az eredmények alapján Gearhardt úgy véli, hogy e standard kérdéseket érdemes lenne az orvosi rendelőkben végzett szűrővizsgálatokba integrálni. Ez segíthetne azonosítani a függőséget okozó étkezési szokásokkal küzdő idősebb felnőtteket, akiket hasznos lehet táplálkozási tanácsadásra vagy olyan programokra beutalni, amelyek segíthetnek a függőséget okozó étkezési szokások kezelésében vagy az egészségesebb élelmiszerekhez való megfizethető áron történő hozzáférésben.
Gearhardt, az U-M Pszichológiai Tanszékének docense és az IHPI tagja, társfejlesztője a felmérésben használt Yale Food Addiction Scale nevű szabványosított kérdőívnek.
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >Újabb amerikai Frito-Lay üzemben állította le a gyártást a PepsiCo
Öt évtized után leállította a gyártást dél-kaliforniai üzemében a PepsiCo:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >