Nyitottak a német vásárlók a biometrikus azonosítással történő fizetésre
Egy friss Mastercard-felmérés szerint a német fogyasztók 43%-a nyitott arra, hogy biometrikus azonosítással fizessen a bolti kasszáknál, ami 9%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Jelenleg minden harmadik német (35%) használ biometrikus – leggyakrabban ujjlenyomattal (70%) történő – azonosítást a fizetés során, de az arcfelismerés (44%), a hangazonosítás (10%) és az íriszszkennelés (8%) is népszerű – derül ki a Lebensmittelpraxis által bemutatott felmérésből.
A technológia főként személyzet nélküli, automatizált boltokban jelenhet meg, ahol a vásárlás folyamata szinte észrevétlenül, többek között arcfelismerés alapú elszámolással zajlik. Az ilyen megoldások különösen népszerűek a 18-39 évesek körében, akiknek 57%-a szívesen próbálkozna a biometrikus fizetéssel. Már elindultak az első kísérleti projektek is, ahol az ügyfelek például íriszszkenneléssel azonosítják magukat.
A Mastercard hangsúlyozza, hogy a biometrikus fizetési rendszerek nemcsak kényelmesebbé, de biztonságosabbá is teszik a vásárlást.
A mobilfizetés is lendületet kapott: az elmúlt évben a németek 36%-a használt legalább egyszer okostelefont vagy okosórát fizetésre – különösen a fiatalok, akik körében 64% a rendszeresen ily módon fizetők aránya.
A digitális fizetési megoldások általános elfogadottsága növekszik és az érintésmentes fizetés mára standarddá vált, amelyet a megkérdezettek 69%-a rendszeresen használ, leggyakrabban bankkártyával, de egyre inkább okostelefonnal és okosórával is. A kutatás szerint a vásárlók 40%-a döntött már úgy, hogy egy üzletet vásárlás nélkül elhagy, vagy be sem megy azért, mert ott kizárólag készpénzes fizetési lehetőség volt elérhető.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre magasabb állatjóléti elvárásokat támaszt a német Lidl
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Bejgli a kosárban: a magyar karácsonyi szokásaink nyomában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Digitális reklámforradalom a német diszkontláncnál: bővíti médiakínálatát a Netto Marken-Discount
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dr. Pogátsa Zoltán a magyar gazdaság állapotáról: Sem aranykor, sem apokalipszis
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az euróövezeti GDP 0,1 százalékkal nőtt a második negyedévben az előző negyedévhez képest
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >KSH: az előző év azonos időszakához mérten 1,0 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal bővült az ipari termelés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >