Nyilvános a jövő évi fogyasztóvédelemi ellenőrzések programja: mutatjuk, kik számíthatnak vizsgálatra
2024-ben is számos területen számíthatnak átfogó fogyasztóvédelmi célellenőrzésekre a vállalatok – hívja fel a figyelmet az EY. Jövőre biztosan sor kerül az infláció letörése érdekében idén bevezetett intézkedések vizsgálatára, ahogyan a közműszolgáltatók működésének, a játékokat, a mosó-, és tisztítószereket, valamint a kozmetikumokat forgalmazók ellenőrzésére is.
Közzétette az Igazságügyi Minisztérium a 2024-re tervezett fogyasztóvédelmi ellenőrzési programját. A 2024-es évre meghirdetett 29 pontból álló ellenőrzési listából látható, hogy fókuszban maradnak a webshopok, a szavatosság és a jótállás, az építési termékek és a specifikus élelmiszerek. Felkerültek a betervezett ellenőrzések közé az autósboltok, a kertészeti gépeket, a lakkokat és festékeket, valamint a fűszerpaprikát árusító üzletek is. Jövőre is vizsgálják a fogyasztóvédelmi hatóságok például a veszélyes termékeket, az online kereskedelmet, de a játékokat, univerzális akkumulátortöltőket is.
„A 2023-as év több új fogyasztóvédelmi szabályt és számos módosítást hozott, amelyeket az érintett vállalkozásoknak jövőre már alkalmazniuk kell. A megfelelés elmaradása 2024-ben a bírságrendszer reformja miatt ráadásul jóval magasabb büntetéseket vonhat majd maga után, mint amelyeket az idén tapasztalhattak a mulasztó cégek. A hagyományosan szigorú hazai fogyasztóvédelmi hatósági elvárásoknak csak a jól felkészült cégek tudnak majd megfelelni. A digitális fogyasztóvédelem, a gyermekek és családok védelme pedig, ahogyan a termékbiztonság is a prioritások között marad”
– hangsúlyozta Dr. Nagy Andrea Magdolna a Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda fogyasztóvédelmi praxisának vezető ügyvédje.
2024-ben az ellenőrzések ismételten kiterjednek a gyermekeket és a fiatalkorúakat védő fogyasztóvédelmi rendelkezések betartására is. Emellett hatósági célkeresztben lesznek a szezonálisan kapható textiltermékek, a játszótéri eszközök és a szórakoztatási célú berendezések és a dohánytermék is. Az állatfelszerelési termékeket gyártók és forgalmazók, az adattörlő címkék, a tiltott BMHCA tartalmú kozmetikumok, a játszótéri eszközök és a lítium akkumulátorral működő villamossági termékek szintén komoly vizsgálatokra számíthatnak.
Dr. Nagy Andrea Magdolna arra is felhívta a figyelmet, hogy ismételten ellenőrzik majd, hogy a cégek pontos tájékoztatást adnak-e a szavatosságról, jótállásról, és megtévesztik-e a vásárlóikat az online térben közreadott kereskedelmi kommunikáció során.
Kapcsolódó cikkeink
Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >Indul az Európai Unió Innovációs Alapjának újabb pályázati köre
Novemberben várhatóan több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >