Nyereséges évet zárt és továbbra is piacvezető a Cerbona

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 03. 10. 00:05

Nyereséges üzleti évet zárt a székesfehérvári székhelyű Cerbona Élelmiszeripari Zrt. 2009-ben. A vállalat 102 millió forintos eredményről számolt be, mely javulást jelent az előző év eredményéhez képest.

A tavalyi eredményben nagyban hozzájárult az árbevétel termékcsoportonkénti összetételének megváltozása. Már 2007-től jelentősen előretörtek a magasabb hozzáadott értéket képviselő tészták és extrudátumok, míg a korábban a bevételek legjelentősebb hányadát képviselő őrlemények jelentősége számottevően csökkent.
Emellett a társaság jelentős költségracionalizálást hajtott végre. Az általános költségek esetében a csökkenés 2008-hoz képest 259 millió Ft, míg 2007-hez képest 386 millió Ft. A vállalat az elmúlt két évben folyamatosan optimalizálta az irányítási költségeket, növelték az üzemi hatékonyságot, a marketing kiadások tekintetében a trade aktivitások kerültek előtérbe.
A pénzügyi műveletek eredménye (405 millió Ft) 119 millió Ft-tal jobb, mint a bázis időszakban (524 millió Ft). Ez főként a devizában fennálló hitelállomány kedvezőbb kamatainak köszönhetően alakult kedvezőbben 2008-hoz képest. A gazdálkodás az elmúlt évben pótlólagos hitel felvétel nélkül történt.
A Cerbona Élelmiszeripari Zrt. a kiemelkedő teljesítményt csökkenő létszám mellett érte el (átlagos állomány 2009: 380 fő, 2008: 414 fő), mely érték decemberre 300 főre redukálódott köszönhetően három tevékenység önálló gazdálkodásba szervezésének.  
Így a  müzli és müzliszelet piacon a Cerbona stabilan őrzi vezető szerepét – írja a Világgazdaság Online.





Kapcsolódó cikkeink