Nyereséges első évet zárt együtt a Szentkirályi és a Kékkúti
A Kékkúti Ásványvíz Zrt. és a Szentkirályi Ásványvíz Kft. egyesítésének első évében 15 milliárd forintos nettó árbevételt ért el tavaly, ami 13 százalékos növekedés a két cég előző évi eredményeihez képest – közölte a vállalatok tulajdonosa, a Central European Mineral Water Holding (CEMW) kedden az MTI-vel.
A holding beszámolt arról is, hogy 2015-ben összesen 360 millió liter ásványvizet értékesítettek, 14 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Mindeközben a magyar ásványpiac értékben 10,5 százalékos növekedést ért el, amelynek egyik oka a Nielsen adatai szerint a forró nyár miatti 18,6 százalékos volumennövekedés a július-szeptemberi időszakban. Csak abban a három hónapban a holding értékesítése 21 százalékkal emelkedett – közölte a társaság.
A CEMW megjegyezte, hogy az integráció eredményeként a Kékkúti évek után ismét nyereséges, a Szentkirályi pedig erősíteni tudta piaci helyzetét. Idén Kékkúton több millió eurós beruházást indít a cég, megújítja a két vezető márkát, a Szentkirályit és a Theodorát, valamint új és visszatérő termékekkel erősít az ízesített vizek piacán.
Magyarországon ugyanis az ásványvíz-kategórián belül dinamikusan nőtt az ízesített termékek aránya – a vizsgált 12 hónapban ez a szegmens mennyiségben már a teljes piac 10 százalékát tette ki – olvasható a közleményben.
A Central European Mineral Water Holdingot 2015-ben hozta létre a Karlovarské Minerální Vody Group-ot (KMV) tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályi Ásványvíz tulajdonosa, Balogh Levente. 2015 márciusában a CEMW Holding tulajdonába került a Kékkúti Ásványvíz Zrt., majd azt követően 2015 áprilisában a Szentkirályi Ásványvíz Kft is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >A kör bezárul: már a boltokban a bizonyíték, hogy a visszaváltott Szentkirályi-palackokból is újra palackok lesznek
Az újrahasznosítható anyagok begyűjtése és újrahasznosítása új szemléletet honosít meg…
Tovább olvasom >Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >Az IKEA új Mobil Átvételi Pontjai közelebb hozzák az otthon kényelmét
Újabb lépést tett az IKEA annak érdekében, hogy a vásárlók…
Tovább olvasom >A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >